کد خبر 207495
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

مدیر کل بنیاد شهید استان قم در گفتگو با حیات؛

آغاز برنامه‌های اردویی استان قم/ حجاب محور تمام وصایای شهداست

آغاز برنامه‌های اردویی استان قم/ حجاب محور تمام وصایای شهداست

مدیر کل بنیاد شهید استان قم گفت: اجرای اردوهای یک روزه به دو منطقه گردشگری دشت بهشت در بخش کهک و اردوگاه حضرت ابوالفضل(ع) در بخش جعفرآباد ویژه همسران و والدین شهدا و جانبازان با مجروحیت‌های مختلف پیش بینی و برنامه‌ریزی شده است. 

حجت الاسلام حسن هنرمند مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، در گفتگو با خبرنگار حیات، با اشاره به وجود 456 پرونده نخبه در این استان گفت: در راستای تشویق و تکریم از نخبگان استان قم، دیدارهایی به صورت هفتگی با این عزیزان توسط مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال اجرا است. همچنین در کنار این دیدارها نیز، دیدارهایی ماهانه با هدف  سپاس و تکریم از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از ابتدای تیرماه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در راستای این دیدار و بازدیدها، دیدارهایی نیز در قالب طرح دیدار از شهدای ترور، شهدای هفتم تیر و شهدای حج در حال پیگیری و انجام است.

هنرمند با اشاره به آغاز برنامه‌های اردویی این استان اضافه کرد: اجرای اردوهای یک روزه به دو منطقه گردشگری دشت بهشت در بخش کهک و اردوگاه حضرت ابوالفضل(ع) در بخش جعفرآباد ویژه همسران و والدین شهدا و جانبازان با مجروحیت‌های مختلف پیش بینی و برنامه‌ریزی شده که تاکنون دو مرحله از این برنامه ویژه همسران شهدا با حضور ۲۵۰ نفر انجام گرفته است.

مدیر کل بنیاد شهید استان قم تصریح کرد: برگزاری مراسم هفتم تیر با حضور مدیر کل دادگستری و جمعی از مسئولان استان در گلزار شهدای شیخان و حرم مطهر به منظور عطرفشانی و گلباران مزار ۹ تن از شهدای مدفون در این دو مکان مقدس انجام شد. 

هنرمند اظهار کرد: نشست مشترک مدیر کل بنیاد شهید و معاون درمان تامین اجتماعی با ایثارگران شاغل در معاونت درمان تامین اجتماعی استان در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا(ع) با حضور ۳۰ تن از این عزیزان برگزار شد. ۱۳۶ نفر هم اکنون در بخش معاونت درمان تامین اجتماعی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۵۰ نفر فرزند شهید و مابقی جانباز و از رزمندگان هستند که در این نشست ایثارگران به بیان مشکلات و مسائل خود در حوزه اشتغال پرداختند. این نشست با حضور معاون درمان تامین اجتماعی، معاون سلامت و توانمندسازی و رئیس اداره اشتغال بنیاد استان در ششم تیر ماه برگزار شد.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه های این ماه عید غدیر خم و تکریم سادات شهید است. همچنین روز مبارزه با سلاح های شیمیایی که همزمان با حملات شیمیایی به سردشت نامگذاری شد. در سال‌های دفاع مقدس تعداد 1590 نفر از ایثارگران استان قم به وسیله سلاح های شیمیایی مجروح شدند و به درجه جانبازی رسیدند.

هنرمند در پایان با اشاره به برگزاری برنامه‌ای در بیست و یکم تیرماه به مناسبت روز عفاف و حجاب، افزود: یکی از دستورات اکید اسلام که موجب حفظ ارزش‌ها، امنیت و عزت جامعه به شمار می‌رود عفاف و حجاب است. عاملی که دشمن روی آن خیلی برنامه ریزی کرده، زیرا می‌داند با ضربه زدن به این حوزه سایر حوزه ها را متزلزل می سازد. به همین دلیل است که شهدا به خواهران دینی‌شان تاکید داشتند که حجاب شما از خون ما مهم‌تر است. حجاب محور تمام وصایای شهدا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha