کد خبر 207421
۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

گران ‌قیمت‌ترین گوشی آیفون تاریخ با قیمت باورنکردنی وارد یک حراجی شد

گران ‌قیمت‌ترین گوشی آیفون تاریخ با قیمت باورنکردنی وارد یک حراجی شد

ماه فوریه گذشته بود که یک گوشی آیفون با برجای گذاشتن یک رکورد عجیب با قیمت 63 هزار دلار به فروش رسید. اکنون قرار است به مناسبت 16 امین سالگرد معرفی این محصولات، گوشی آیفون کمیابی به فروش برسد که هنوز آکبند است و تنها 4 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ ماه فوریه گذشته بود که یک گوشی آیفون با برجای گذاشتن یک رکورد عجیب با قیمت 63 هزار دلار به فروش رسید. اکنون قرار است به مناسبت 16 امین سالگرد معرفی این محصولات، گوشی آیفون کمیابی به فروش برسد که هنوز آکبند است و تنها 4 گیگابایت حافظه داخلی دارد. انتظار می‌رود این گوشی پس از فروش بتواند عنوان گران‌ قیمت‌ترین گوشی آیفون تاریخ را کسب کند.

16 سال پیش در چنین روزی استیو جابز از اولین نسل از گوشی‌های آیفون رونمایی کرد. اکنون به مناسبت این رویداد قرار است گران قیمت‌ترین گوشی آیفون تاریخ در یک حراجی به فروش گذاشته شود. برآورد می‌شود که این گوشی آکبند که هنوز پلمب اصلی آن باز نشده است با قیمتی در حدود 100 هزار دلار به فروش برسد و رکورد قیمتی قبلی که 63 هزار دلار بود را پشت سر بگذارد. جالب است بدانید که این گوشی کمیاب تنها 4 گیگابایت حافظه داخلی دارد و اولین نسل از این محصولات محسوب می‌شود.

بنا به گزارش Macrumors، در سایت رسمی این حراجی آمده است که اولین نسل از گوشی‌های آیفون با حافظه‌های 4 و 8 گیگابایتی در تاریخ 29 ژوئن 2007 (هشتم تیر 1386) عرضه شد. چندی پس از عرضه این محصولات مشخص شد که نسخه مجهز به هشت گیگابایت حافظه از این گوشی دارای محبوبیت بیشتری است و به همین دلیل اپل تصمیم گرفت تولید نسخه 4 گیگابایتی از آن را متوقف کند و به جای آن نسخه 16 گیگابایتی از این گوشی را روانه بازار نماید.

با توجه به اینکه نسخه 4 گیگابایتی از این گوشی‌های هوشمند در مدت زمان کوتاهی عرضه شد باید گفت آن نایاب‌ترین نسخه از گوشی های آیفون است. بررسی‌های صورت گرفته توسط این حراجی نشان می‌دهد که نسخه 4 گیگابایتی از نسل اول از گوشی‌های آیفون چیزی در حدود 20 برابر نایاب‌تر از نسخه‌های 8 گیگابایتی است. به همین دلیل انتظار می‌رود این بار رکورد بالاتری در هنگام فروش این گوشی آیفون به ثبت برسد و شاهد فروش آن با قیمتی بالاتر از 63 هزار دلار باشیم. قرار است این حراجی از تاریخ 30 ژوئن (9 تیر) آغاز شود و تا تاریخ 16 جولای (25 تیر) ادامه داشته باشد.

گران ‌قیمت‌ترین گوشی آیفون تاریخ با قیمت باورنکردنی وارد یک حراجی شد

فروشنده این گوشی در زمان عرضه اولین نسل از گوشی‌های آیفون عضو تیم طراح و مهندسی آن بوده و قرار است در هنگام تحویل این گوشی به خریدار، یک نامه تضمین که نشان دهنده اصالت آن است نیز ارائه دهد. قرار است همزمان با فروش این گوشی، حراج دو نسخه دیگر از گوشی‌های آیفون که آن‌ها نیز آکبند و دارای هشت و 16 گیگابایت حافظه داخلی هستند آغاز شود. انتظار می‌رود نسخه 8 گیگابایتی از این گوشی با قیمتی در حدود 45 تا 65 هزار دلار به فروش برسد و نسخه 16 گیگابایتی نیز پیشنهادهای 20 تا 30 هراز دلاری دریافت کند.

اولین نسل از گوشی‌های آیفون که در سال 2007 عرضه شد دارای نمایشگر 3.5 اینچی TFT با وضوح 320 در 480 پیکسلی، دوربین اصلی دو مگاپیکسلی و همچنین باتری با ظرفیت 1400 میلی آمپر ساعت بود. وزن 135 گرمی و همچنین ضخامت 11.6 میلی‌متری دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم این گوشی را تشکیل می‌دادند. نسخه 4 گیگابایتی از این گوشی آیفون با قیمت 499 دلار عرضه شد. نسخه 8 گیگابایتی نیز در آن زمان 599 دلار قیمت داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha