کد خبر 207263
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

پایگاه عرضه دام زنده ویژه عید سعید قربان در دماوند برپا شد

پایگاه عرضه دام زنده ویژه عید سعید قربان در دماوند برپا شد

شهردار دماوند گفت: آماده‌سازی و استقرار پایگاه عرضه بهداشتی دام زنده با هدف متمرکز شدن فروش دام همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان در دماوند انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مهدی رضایی مهر روز چهارشنبه با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: در راستای تامین رفاه حال شهروندان، جلوگیری از سد معبر و ترافیک داخل شهری جایگاه عرضه دام با هدف نظارت بر دام سالم راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: طی هماهنگی صورت گرفته با معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری، اداره دامپزشکی و ادارات مربوطه، مکانی مشخص جهت عرضه دام در بلوار شهید بهشتی، روبروی ساختمان آتش نشانی شهر دماوند مشخص شده است، تا علاوه بر دسترسی آسان برای خرید دام توسط شهروندان، موازین بهداشتی نیز رعایت شود.

رضایی مهر خاطرنشان کرد: با نصب بنر جهت اطلاع رسانی به شهروندان در سطح شهر و نیز برنامه ریزی برای ارائه خدمات ذبح در کشتارگاه شهر با هدف رعایت بهداشت و تسهیل امور در صدد خدمت رسانی هر چه بهتر به شهروندان هستیم.

شهردار دماوند با بیان اینکه مکان تعیین شده تحت نظارت دامپزشکی شهرستان است، اضافه کرد: در این مرکز اکیپ‌های مشترک شهرداری و اداره دامپزشکی با هدف رعایت موازین بهداشتی نظارت لازم را بر مکان عرضه و ذبح دام در روز عید قربان دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت نکات بهداشتی درخصوص ذبح دام، کشتارگاه‌ دماوند از صبح روز عید سعید قربان آماده خدمات‌رسانی و کشتار بر اساس پروتکل‌های بهداشتی است.

قربان یکی از عیدهای اسلامی است که هرسال در سراسر جهان برگزار می‌شود، این روز، عیدِ ابراز تمایل ابراهیم برای قربانی‌کردن پسرش اسماعیل را به عنوان عملی پیروی‌ شده از فرمان خدا ارج می‌نهد.

در تقویم قمری اسلامی، عید قربان در روز دهم ماه ذیحجه قرار می‌گیرد.

عید قربان در کشورهای اسلامی تعطیل رسمی است و مسلمانان در این روز جشن می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha