کد خبر 207259
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

رئیس سازمان نظام پزشکی خبر داد

مرگ‌ومیر سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور بر اثر ترومای جاده‌ای

مرگ‌ومیر سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور بر اثر ترومای جاده‌ای

 رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به آماری پیرامون تروما در کشور، گفت: سالانه ۱۷ هزار مرگ و میر جاده ای، ۱۳ هزار معلول و ۷۰۰۰ میلیارد تومان هزینه ناشی از تروما به کشور تحمیل می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ دکتر محمد رئیس‌زاده امروز در آیین افتتاح همایش اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک در سالن همایش‌های دانشکده داروسازی با اشاره به پیشینه تاریخی گیلان، اظهار کرد: این استان نه تنها در گردشگری و موضوعات فرهنگی بلکه در علم پزشکی و سلامت نیز حرف برای گفتن دارد.

وی با تبریک روز عرفه و ارتباط دعای این روز با سلامت و موضوعات پزشکی، افزود: امام حسین(ع) در فرازهایی از دعای عرفه با معرفت و شناخت دقیق از بدن و جسم خود در ارتباط با خدا می‌فرماید که با پرده‌های اطراف قلب و ریه خود، وجود خدا را درک می‌کنم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به فضایل علمی و توسعه آن در دنیا، گفت: راه‌اندازی سیمنارها و همایش‌های تخصصی، کار بسیار دشوار بوده و در کاهش آسیب به بیماران بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه یکی از توفیقات دولت در نظام سلامت می‌تواند کاهش تلفات ناشی از تروما باشد، تصریح کرد: یکی از راه‌های کاهش آسیب‌ و پیامدهای تروما در جامعه، توسعه و گسترش علم و به‌روزرسانی آن است.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز، با اشاره به شمار بالای تروما به ویژه تروما جاده‌ای در گیلان، اظهار کرد: گیلان به سبب وجود گردشگاه‌ها و تفرجگاه و همچنین نزدیکی به پایتخت، میزبان شمار بالایی از مسافران و گردشگران است که یکی از پیامدهای منفی آن، ترومای جاده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش، سمینار و گردهمایی‌های علمی در توسعه و به‌روزرسانی علم موثر است، افزود: گیلان یکی از استان‌های پیشرو در برگزاری سمینار و همایش های علمی حوزه سلامت است و اخیرا نیز سمپوزیوم تخصصی ارتقای آموزش پزشکی با محوریت فناوری مصورسازی با حضور ۲۰۰ شرکت کننده از سراسر کشور در این استان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه همایش سه روزه اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک، مروری از وضعیت کلی تروما است، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز پژوهشکده تروما در گیلان به عنوان نخستین استان در این حوزه اخذ شده و در حال فعالیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha