کد خبر 207240
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

با حضور رئیس بنیاد شهید صورت گرفت؛

افتتاح کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت

افتتاح کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت

کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت همزمان با سی و ششمین یادواره شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان محلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت که روز چهارشنبه به بهره‌برداری رسید دارای یک هزار و ۲۷۰ مترمربع زیربنا و در ۶ طبقه احداث شده و برای آن ۳۴۰ میلیاردریال هزینه شده است.

این کلینیک به بخش‌های قلب، پوست، چشم و فیزوتراپی تجهیز شده است.

غبارروبی و عطرفشانی مزار شهدای بمباران شیمیایی هفت تیر سردشت، رونمایی از کتاب «جزیره خون»، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان شیمیایی، افتتاح کلینیک جانبازان شیمیایی سردشت از دیگر برنامه‌های سی و ششمین یادواره شهدای بمباران شیمیایی سال ۱۳۶۶ سردشت است.

رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامیده شده است.

سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده و ۸۵۶ شهید و بیش از چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha