کد خبر 207208
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

مدیرکل صمت فارس:

ارتقاء ظرفیت تجاری و صادراتی محصولات دانش‌بنیان ضرورت دارد

ارتقاء ظرفیت تجاری و صادراتی محصولات دانش‌بنیان ضرورت دارد

 مدیرکل صمت فارس تاکید کرد: حمایت، تقویت و بهبود تولید و ارتقاء ظرفیت تجاری و صادراتی محصولات دانش بنیان ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حمیدرضا ایزدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه احیا و فعال سازی واحدهای راکد، بر ضرورت حمایت، تقویت و بهبود تولید و ارتقاء ظرفیتهای تجاری و صادرات محصولات دانش بنیان و تشکیل کمیته تخصصی ذیل کارگروه در راستای رفع موانع این شرکتها در اداره صمت استان فارس تاکید کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه مسائل و مشکلات ۳۲ بنگاه اقتصادی و تولیدی فعالیت در زمینه ورق‌های کامپوزیت آلومینیومی قطعات ابزار دقیق صنعتی انواع نان، الکل، انواع محصولات صنعتی تمام گروهای صنعتی و ... موضوعات و مسائل و مشکلاتی بود که در زمینه تعیین تکلیف بدهی، درخواست تسهیلات خرید دین، دریافت پابان کار، تعیین کمیته درخصوص تعیین قابلیت واحد سم زدایی غلات و گزارش اتاق باررگانی در خصوص مشکل قبوض جدید برق، درخواست تسهیلات و... بحث، گفت‌وگو، بررسی و برای انجام اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تصمیمات لازم اخذ شد.

مدیرکل صمت فارس گفت: در راستای ارتقاء فعالیت‌های اقتصادی نیز با تشکیل جلسات و بازدیدهای میدانی و مستمر از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه محصولات، کالا و خدمات دانش بنیان که پتانسیل صادرات دارند، گام‌های موثری را برداشته‌ایم تا در بازارهای جهانی حضور گسترده‌تری داشته باشیم.

ایزدی همچنین با اشاره به دهه تولید و تجارت افزود: در «دهه تولید و تجارت» با همکاری دستگاههای ذی ربط و تشکل‌های بخش خصوصی در راستای رشد تولید و مهار تورم برنامه‌های لازم توسعه اقتصادی و اشتغالزایی به اجرا در می‌آید.

وی اضافه کرد:جلسات مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در راستای تسریع در رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران تشکیل می‌شود که باعث توسعه و رونق کسب و کارها و افزایش اشتغالزایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha