کد خبر 207142
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

کشاورزان برداشت غلات را در ساعات خنک روز انجام دهند

کشاورزان برداشت غلات را در ساعات خنک روز انجام دهند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می شود که برداشت غلات را در ساعات خنک روز انجام دهند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ پروین رفیعی گفت: با توجه به وزش بادهای شدید، کشاورزان نسبت به محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع اجتناب کنند.

به گفته او، زنبورداران نسبت به محافظت کلونی زنبور عسل در برابر گرما و عدم قراردادن در ارتفاعات بدلیل وزش باد شدید اقدام کنند.

رفیعی ادامه داد: کشاورزان از روشن کردن آتش در مزارع و باغات به علت گرمای هوا و خشک شدن علوفه های اطراف اجتناب کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان برداشت غلات را در ساعات خنک روز انجام دهند و همواره از خرمن کردن محصول در فضای باز اجتناب کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب امروز در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت و گردوخاک رخ میدهد بارش در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان شمال و شرق هرمزگان شدت خواهد داشت و طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در این مناطق پیش بینی می‌شود. 

چهارشنبه در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان ارتفاعات شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ویژه در بعد از ظهر رشد ابرهای همرفتی رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha