کد خبر 207111
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

«حیات» گزارش می‌دهد؛

موج جدید بازگشت لژیونرها به فوتبال ایران: برگشت‌ خورده‌ها

موج جدید بازگشت لژیونرها به فوتبال ایران: برگشت‌ خورده‌ها

در سال منتهی به جام ملت‌های آسیا شاهد علاقه لژیونرهای فوتبال ایران به بازگشت به لیگ برتر هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران در حال پیگیری‌ است و باشگاه‌های مختلف بر حسب برنامه و اهداف خودشان مشغول فعالیت در این پنجره هستند و سعی دارند نیازهای کادرفنی خود را برای تقویت تیم تا پیش از شروع فصل جدید برطرف کنند. از همین رو رقابتی پیش از شروع مسابقات اصلی برای جذب برخی بازیکنان شکل گرفته است که در نوع خودش جذاب است و مخاطبان فوتبال پیگیر آن هستند.

یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار نقل و انتقالات تابستانی، تلاش تیم‌ها برای جذب لژیونرهای فوتبال ایران است. بازیکنانی که یک یا چند فصل است در خارج از ایران مشغول فعالیت هستند و به دلیل اینکه توانستند در سطحی بالاتر از فوتبال ایران بازی کنند کیفیت تضمین شده‌ای دارند و قادر هستند از لحاظ بار فنی به تیم‌های خواهانشان کمک کنند. فصل گذشته بود که نفراتی مثل علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی قایدی، محمد محبی و... به  فوتبال ایران بازگشتند تا در سال منتهی به جام جهانی فرصت بازی بیشتری داشته باشند و راحت تر بتوانند نظر مثبت سرمربی تیم ملی را برای حضور در قطر جلب کنند و حالا چنین شرایطی در جام ملت‌ها برای برخی دیگر از لژیونرها وجود دارد، خصوصاً اینکه امیر قلعه‌نویی نشان داده توجه خاصی به لیگ داخلی دارد و برخلاف کی‌روش که اولولیتش دعوت از لژیونرها بود و توجه خاصی به لیگ برتر نداشت، سرمربی ایرانی تیم ملی رویکرد نسبتاً متفاوتی دارد.

در این میان برخی لژیونرها مشغول مذاکره با باشگاه‌های داخلی هستند و احتمال دارد فصل آینده بار دیگر آنها را در لیگ برتر فوتبال خودمان در ترکیب یکی از تیم‌هایی ببینیم که مشغول مذاکره با آن هستند. در اینجا به بررسی وضعیت 4 نفر از مهم‌ترین نفرات می‌پردازیم:

شهاب زاهدی

ملی‌پوش سابق پرسپولیس گزینه جدید خط حمله این تیم است، شهاب زاهدی با پایان قرارداد قرضی با آکادمی پوشکاش باید به اوکراین برگردد و طبق تعهد برای زوریا بازی کند. گفته می‌شود بند فسخ قرارداد او با زوریا حدود سه میلیون دلار است که پرداخت آن نه از پس پرسپولیس برمی‌آید و نه هیچ باشگاه ایرانی دیگری اما او با باشگاه پرسپولیس وارد مذاکره شده و به توافق نیز رسیده است. باید دید در نهایت میل او برای بازگشت به ایران و حضور در ترکیب پرسپولیس منجر به نهایی شدن این معامله خواهد شد یا نه. به هر جهت جذب زاهدی پروژه سخت و سنگینی برای سرخپوشان است که بعید است به نتیجه برسدا.

محمدحسین کنعانی‌زادگان

دو فصل را با پیراهن الاهلی گذراند و در سالی که به اتمام رسید، گل‌های مهمی هم برای تیمش در لیگ ستارگان قطر به ثمر رساند. محمدحسین کنعانی‌زادگان بعد از اتمام قرارداد با الاهلی بازیکن آزاد است و بدون هیچ مشکلی می‌تواند تیم جدید خود را انتخاب کند، پرسپولیس او را برای جانشینی گئورگی گولسیانی می‌خواهد و مذاکراتی نیز میان طرفین انجام شده است. بازگشت کنعانی‌زادگان به پرسپولیس تقریباً قطعی است. اگر او با پرسپولیس به توافق نهایی برسد احتمالاً باید شاهد قطع همکاری گولسیانی با سرخپوشان باشیم و این مدافع گلزن و محبوب سرخپوشان فصل آینده را در تیم دیگری توپ خواهد زد.
 

سعید عزت‌اللهی

برای چندمین فصل پیاپی بحث حضور سعید عزت‌اللهی در لیگ ایران شنیده می‌شود، عزت‌اللهی شش ماه دیگر با وایله قرارداد دارد و البته پیشنهاد تمدید دو و نیم ساله را از باشگاه دانمارکی دریافت کرده است. با این حال استقلال و پرسپولیس خواهان امضای قرارداد با او هستند اما سعید تأکید کرده که باید با وایله برای انتقال به لیگ ایران صحبت کند. البته شنیده می‌شود هدف عزت‌اللهی همچنان بازی در یک تیم اروپایی است ولی به هر جهت حضورش در لیگ ایران می‌تواند جذاب باشد و باید دید اگر تصمیم به بازگشت بگیرد انتخابش کدام یک از دو باشگاه مطرح تهرانی خواهد بود. همچنین صحبت‌ از پیوستنش به تراکتور هم مطرح است.

مهرداد محمدی

با وجود اینکه چند سال قبل و در مصاحبه‌های متعدد مدعی شد پرسپولیسی است و نمی‌تواند پیراهن استقلال، تیمی که برای شکستش لحظه‌شماری می‌کرده را بپوشد اما جواد نکونام بی‌توجه به این مسائل نام مهرداد محمدی را در لیست خود قرار داده و به توافق با او نزدیک شده است. محمدی فصل قبل پیراهن دو تیم العربی و السیلیه را پوشید و گل‌های زیادی هم در لیگ ستارگان وارد دروازه رقبا کرد. حال باید دید باشگاه استقلال توانایی جذب این مدافع چپ و بازگرداندن او به ایران را دارد یا نه. محمدی آخرین بار با پیراهن تیم سپاهان در فوتبال ایران حضور داشت و حالا ظاهراً در صورت برگشت به یکی از دو تیم مطرح پایتخت خواهد پیوست.

سایرین

شجاع خلیل زاده که به تراکتور تبریز پیوست و اولین لژیونر برگشت خورده این فصل فوتبال ایران بود و در کنار او صحبت از بازگشت علی علیپور به فوتبال ایران هم مطرح بود ولی او خودش رسماً اعلام کرد فعلاً برنامه‌ای برای بازگشت به فوتبال ایران ندارد و به نظر می‌رسد پرونده بازگشت لژیونرها به جز خلیل‌زاده به همان 4 نفری که نام برده شد ختم می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha