کد خبر 207102
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

بزرگان اجتماعی از ارکان امنیت پایدار هستند

بزرگان اجتماعی از ارکان امنیت پایدار هستند

فرماندا سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام بزرگان و ریش سفیدان اقوام را سرمایه‌ای برای امنیت دانست و گفت: بزرگان و ذی‌نفودان اجتماع از ارکان امنیت پایدار هستند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سردار جمال شاکرمی در همایش استانی صبر (صلح، بخشش، رضایت)، اظهار داشت: اعضای ستاد صلح و صبر استان متشکل از بزرگان و معتمدان ایلات و طوایف مختلف نشانه امنیت پایدار و حضور آنها در کنار خانواده‌ها بعد از بروز حوادثی نظیر قتل و جلب رضایت صاحبان حق به جهت گذشت از قصاص، در واقع  نوعی مدیریت بحران و افزایش تاب‌آوری در این رویدادها است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام افزود: در ستاد صبر باید از ظرفیت همه بزرگان اقوام و ایلات استان برای مصالحه در بین خانواده‌های درگیر و جلوگیری از اختلافات بیشتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه مصلحان از آبروی خود می‌گذرند تا یک پرونده به سازش ختم شود، یادآور شد: مجاهدت و تلاش اعضای ستاد صبر و صلح و سازش و آثار و برکات اقدمات آنها در همه جای استان عیان و آشکار است.

شاکرمی تاکید کرد: اعضای صلح و صبر با ادبیات روانشناسانه و ظریفانه به مسائل ورود و با اشراف به تمامی جوانب یک حادثه نظیر قتل، موضوع را با حساسیت بالا، هوش، ذکاوت و داریت در مدیریت رخداد پیگیری می‌کنند و تا حصول نتیجه دست از تلاش برنمی‌دارند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تاکید کرد: حق و صبر 2 واژه کلیدی توام با هم هستند و بزرگان ایلات و قبایل با صداقت و پرهیز از قول‌های عجولانه و احساسی، ماجرا را با عقلانیت و شفافیت مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید نام و یاد این بزرگان حتی پس از فوت آنها نیز تکریم شود، گفت: اعضای هیئت صلح و صبر باید در جلسات مصالحه جوانان را نیز با خود همراه سازند تا این جوانان در آینده پا در جای بزرگان ایلات گذراند.

سردار جمال سلمانی، فرمانده انتظامی استان ایلام در این همایش، اظهار داشت: معتمدان و بزرگان جایگاه ویژه‌ای در استان دارند و مردم استان ایلام به شدت به نقش بزرگان در حوادث و رویدادها پایبند هستند و پرونده‌های زیادی با حضور موثر این افراد به صلح ختم شده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان ایلام نیز اظهار داشت: ایلات استان از گذشته تاکنون محل زایش و رویش بزرگان و مصلحان زیادی بوده است که بانی صلح و سازش در بین خانواده‌ها بوده‌اند.

جبار سپهری افزود: استان ایلام در زمینه ختم پرونده‌ها به مصالحه رتبه چهارم کشور را دارد و سال گذشته 10 هزار فقره پرونده به صلح منجر شده و در 15 ماه گذشته تاکنون که این ستاد در استان راه‌اندازی شده 18 فقره قتل منجر به سازش و رضایت خانواده مقتول شده است.

وی یادآور شد: در استان 286 هیئت صلح با 680 صلح‌یار داریم و تا سه ماه آینده با فعال‌سازی دفاتر صلح و ستاد صبر در شهرستان‌های هلیلان، بدره و دره شهر تمامی استان دارای دفتر صلح و ستاد صبر خواهد شد.

این همایش با حضور جمعی از مسئولان و بزرگان ایلات و طوایف و اعضای هیئت‌های صلح و ستاد صبر استان در شبستان مسجد النبی (ص) شهر ایلام همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد.

در پایان این آیین اعضا و گروه‌های فعال صلح و سازش و ستاد صبر تجلیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha