کد خبر 206975
۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با رادیو اقتصاد مطرح کرد؛

نکته جالب توجه دیدار خانواده شهدا با رهبر انقلاب

نکته جالب توجه دیدار خانواده شهدا با رهبر انقلاب

هاشمی با اشاره به نکته سنجی رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهدا گفت: رهبری توجه ویژه ای به خانواده شهدا دارند. در این دیدار برنامه ریزی شده بود تا ایشان ابتدا بازدیدی از نمایشگاهی که در حاشیه این مراسم برپا شده بود، داشته باشند اما رهبری حضور در بین خانواده شهدا را به دلیل کهولت سن برخی از والدین شهدا در اولویت قرار دادند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سید محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به دیدار امروز خانواده معزز شهدا با رهبر معظم انقلاب گفت: امروز بالغ بر یک هزار نفر از ‌والدین، همسران و فرزندان خانواده محترم ۶۰۰ شهید هشت سال دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند.

وی با بیان اینکه فضایی بسیار معنوی و صمیمانه در این جلسه حاکم بود، افزود: ما پیش از آغاز سخنرانی، نمایشگاهی را با هدف بازدید حضرت آقا تدارک دیدیم اما ایشان بیان کردند به علت کهولت سن والدین شهدا و چشم انتظاری آنان بهتر است اول به دیدار این عزیزان رفته، سپس از نمایشگاه بازدید کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه حضرت آقا مرتبا تاکید داشتند که خانواده معظم شهدا هرگز معطل نشوند، مطرح کرد: از این رو حضرت آقا پیش از بیان هر مقدمه ای بسیار صریح و مستقیم به اصل مطلب پرداختند. ایشان در رابطه با والدین و همسران محترم شهدا به موضوعات مهمی اشاره کردند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب بیان داشتند که والدین و همسران محترم شهدا برای رسیدن شهید به قله رفیع شهادت مجاهدت بسیار کردند اما این مجاهدت ها مورد غفلت قرار گرفته است. به گفته حضرت آقا طبیعتا این عزیزان به دلیل فقدان شهدا، درگیر مشکلات و گرفتاری های بسیاری هستند.

هاشمی با بیان اینکه به گفته رهبر معظم انقلاب، والدین و همسران شهدا گنجینه ای با ارزش هستند، توصیه کردند اگر کسی برای مصاحبه به حضور شما آمد دست رد به سینه شان نزنید و با آن ها مصاحبه کنید. همچنین حضرت آقا اشاره کردند شهدا والاترین و بهترین قهرمانان ما هستند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حضرت آقا نیاز امروز جامعه ما را معرفی الگو عنوان کردند و در آخر فرمایشات خطاب به جامعه هنری و رسانه ای کشور عنوان کردند برخی از شهدا سوژه هایی برای چند کار هنری هستند. یعنی هر کدام می توانند سوژه چند کار هنری نظیر فیلم، مستند، شعر و نقاشی باشد.

وی با بیان اینکه فضای جلسه کاملا فرهنگی بود، گفت: حضرت آقا بیان کردند خاطرات شهدا باید تبدیل به آثار هنری شود. همچنین ایشان به معرفی این الگوها و قهرمانان نیز تاکید داشتند.

هاشمی با اشاره به اینکه اظهارات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقدامات هنری و فرهنگی بارها اعلام شده است، گفت: ما باید این اقدامات را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: بنیاد شهید تا پیش از سال ۱۴۰۰، تنها ۴۱ هزار خاطره از شهدا را به ثبت رساند اما در طی تنها یک سال گذشته، با دستور قاضی زاده  هاشمی و تاکید رهبر معظم انقلاب ۴۰ هزار خاطره را به ثبت رسانده است.

وی ادامه داد: این نهضت ادامه دارد تا خاطرات تمام والدین، همسران، فرزندان، جانبازان بالای 25 درصد و آزادگان را به ثبت برسانیم. چراکه از دل همین خاطرات می توانیم برای نسل جوانمان تحولات درونی شهدا را بازگو کنیم.

هاشمی گفت: ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال ایجاد طراحی یک بانک‌ سوژه هستیم تا تمام پژوهشگران و هنرمندان برای تولیدات خود بتوانند از آن استفاده نمایند. البته ما باید غیر از ایجاد چنین زیر ساختی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در حوزه ثبت وصیت نامه های شهدا نیز اقدام کنیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از ۴۰ سال، ۹ میلیون فایل و سند را در سامانه ای به نام اسناد و افتخار بارگذاری کرد تا تمام مردم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سامانه جستجو هوشمند پژوهش محور در حوزه وصیت نامه در حال ایجاد است. بنیاد شهید و امور ایثارگران در یک سال و نیم گذشته، ۶۰ سرود را تولید کرده و برای امسال نیز تولیدات فیلم، سریال، مستنند و نقاشی در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha