کد خبر 206884
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

تشرف اوگاندایی‌ها پس از 40 سال به سرزمین وحی

تشرف اوگاندایی‌ها پس از 40 سال به سرزمین وحی

با برقراری پرواز مستقیم از اوگاندا به عربستان، زائران حج تمتع این کشور امسال پس از 40 سال به جای اعزام از تانزانیا و سودان، از طریق کشور خودشان به مکه مکرمه مشرف می‌شوند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ زائران اوگاندایی حج تمتع امسال برای نخستین بار پس از ۴۰ سال، به صوت مستقیم از فرودگاه انتبه یکی از شهرهای این کشور، به مکه مکرمه مشرف می‌شوند.

در ماه‌های گذشته، نخستین پرواز از ریاض به کامپلا، پایتخت اوگاندا انجام شد. «جمال بن محمد المدنی»، سفیر خادم حرمین شریفین در جمهوری اوگاندا در مراسم افتتاحیه پرواز بین‌المللی بین عربستان و اوگاندا، این اقدام را گامی برا بهبود روابط گردشگری بین دو کشور و سهولت اعزام زائران به سرزمین وحی عنوان کرد.

با برقراری پرواز مستقیم از اوگاندا به عربستان، حدود ۱۰ هزار زائر حج تمتع این کشور از فرودگاه‌ شهرهای کامپلا و انتبه به سرزمین وحی مشرف می‌شوند. سال گذشته چهار هزار و ۸۷۱ زائر اوگاندایی از طریق کشورهای همسایه همچون تانزانیا و سودان به حج تمتع اعزام شدند.

گفتنی است، مناسک حج تمتع در روزهای آینده آغاز می‌شود و تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر خارجی وارد سرزمین وحی شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha