کد خبر 206875
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

ایستگاه جامع آبرسانی سوسنگرد ساماندهی شد

ایستگاه جامع آبرسانی سوسنگرد ساماندهی شد

فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: ایستگاه جامع آبرسانی شهر سوسنگرد با تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار ساماندهی شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حمید سیلاوی یکشنبه در حاشیه بازدید از شبکه آبرسانی و پروژه فاضلاب بیان‌کرد: ساماندهی و بهسازی ایستگاه پمپاژ سوسنگرد که تامین آب شرب مناطقی همچون سوسنگرد، ابوحمیظه، کوت سید نعیم، بستان و تمامی روستاهای دشت آزادگان و شهرستان هویزه را بر عهده دارد به اتمام رسیده است.

وی گفت: تعویض، احداث ابنیه و تامین تجهیزات از جمله تابلوهای برق الکتروپمپ‌ها، جک فیلتراسیون، اتصالات انتقال آب، احداث اتاقک برق، نصب دستگاه تصفیه آب، دستگاه کلر زنی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در حال تکمیل است.

سیلاوی یادآورشد: این اقدامات باعث بالا رفتن کیفیت آب و همچنین جلوگیری از هرگونه آلودگی خواهد شد.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان با بیان اینکه تمامی شهرها و روستاهای شهرستان دشت آزادگان و هویزه از آب غدیر استفاده می‌کنند گفت: با توجه به کیفیت بالای آب، لزومی به استفاده از تصفیه کننده‌ها یا پمپ خانگی نیست و این امر تاثیر قابل توجهی در سلامتی و بهداشت مردم خواهد داشت.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان اظهارکرد: برای تامین آب سالم و بهداشتی در این شهرستان اقدامات موثری انجام شده که با احداث مخزن ۲۰۰ متر مکعبی در دهلاویه، انتقال آب به تمامی روستاها در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه فاضلاب این شهرستان افزود: ۵.۲ کیلومتر خطوط اصلی فاضلاب و پنج ایستگاه مرکزی در نقاط بحرانی سوسنگرد احداث می شود که این اقدامات در بهبهود روند فعالیت سیستم فاضلاب این شهرستان اثر گذار است.

سیلاوی بیان کرد: اجرای پروژه‌های سیستم دفع فاضلاب برای بهسازی و تکمیل طرح جامع فاضلاب شهر سوسنگرد با استفاده از منابع مختلف مانند اعتبارات تنش فاضلاب، اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی در دست اقدام است.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان ادامه داد: پروژه فاضلاب با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و همچنین به منظور رفع مشکل نقاط بحرانی این شهرستان در حال انجام است که با اجرای این پروژه نیمی از مشکلات دفع فاضلاب شهر سوسنگرد برطرف خواهد شد.

شهرستان سوسنگر با جمعیتی بیش از ۲۶۰ هزار نفر در غرب خوزستان قرار دارد که رودخانه کرخه از این شهرستان عبور می‌کند.

تامین آب برای این شهرستان از طرح غدیر و سد دز در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha