کد خبر 206832
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌های موجود با کمک دستگاه قضا و کار جهادی محقق می‌شود 

استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌های موجود با کمک دستگاه قضا و کار جهادی محقق می‌شود 

استاندار مرکزی گفت: عقب افتادگی که موجب ناترازی و مطالبه‌گری در بخش‌های مختلف شده با کمک دستگاه قضا و با کار جهادی و علمی قابل حل است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ «فرزاد مخلص‌الائمه » روز یکشنبه در همایش استانی بزرگداشت قوه قضاییه در اراک، افزود: فعالان این بخش باید با قاطعیت با فساد اداری برخورد کنند و مماشات هرگز قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: محاکم قضایی در پرونده‌های عمومی نیز، دقت و سرعت را مورد اهتمام قرار دهند و زمینه رضایت‌مندی مراجعان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: اکنون جامعه بیش از هم افزایی به همدلی نیاز دارد، یعنی مشکل سایر دستگاه‌ها، مشکل دستگاه اجرایی دیگر است تا بتوان عقب افتادگی‌ها را جبران کرد.

مخلص‌الائمه با اشاره به سخن رئیس جمهور گفت: بزرگترین سرمایه دولت، اعتماد عمومی و افزایش امید بین مردم است که آسیب دیده و باید برای ترمیم آن تلاش شود.

وی اظهار کرد: در استان مرکزی نگاه مبتنی بر رویکرد کلان وجود دارد و در دستگاه قضایی هم این رویکرد مورد توجه است.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بخش زیادی از گله‌مندی مردم به طرح‌های ناتمام است که به آثار باستانی تبدیل شده است.

مخلص الائمه افزود: ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد و دولت عزم جدی برای اتمام طرح‌های نیمه کاره دارد و افتتاح این طرح‌ها به اعتبار کلان نیاز دارند.

وی بیان کرد: سال گذشته بودجه تخصیصی استان مرکزی سه‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود درحالیکه در ۶ سال گذشته سه‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

استاندار مرکزی افزود: ۷۶ طرح درمانی در این استان در حال ساخت است که برخی از آنها از زمانبندی تا یک سال جلوتر است و تعدادی از طرح‌ها به شکل شبانه روز در حال اجرا است.

مخلص الائمه تصریح کرد: مدیران استانی سال گذشته در ۱۱ شهرستان ۷۷۰ سفر شهرستانی داشتند که رکوردی کم سابقه است و در سال جاری بیشتر از این تعداد سفر پیش‌بینی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک هم در این همایش گفت: همکاران در دستگاه قضا توانمندی را مبنی بر روحیه جهادی قرار می‌دهند و با تسلط کامل بر موازین شرعی در مردم احساس امنیت را به وجود می‌آورند.

«ربیع الله قربانی» افزود: دستگاه قضا در پیوند روابط اجتماعی می‌کوشد از این ظرفیت استفاده کند و نقش اساسی این دستگاه سالم‌سازی جامعه است.

وی، با تاکید بر سالم‌سازی جامعه گفت: کسانی که به دنبال تفرقه هستند به کرامت مجموعه حاکمیتی نظام آسیب می‌زنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی هم در ادامه این همایش گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک، نهادی حاکمیتی است و از کهن‌ترین سازمان‌ها در دستگاه قضابه شمار می‌رود.

« حسین دلاوری » افزود: ثبت اسناد و املاک در چهار حوزه فعالیت دارد که شامل اسناد، املاک، ثبت شرکت‌ها و اجرای اسناد رسمی است.

وی بیان کرد: مالکیت ثبت اسناد در گذشته به شکل سنتی و دستی بود اما هم‌اکنون همه معاملات ثبت برخط است و حضور مردم در ادارات حذف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی ادامه داد: سالانه ۵۶ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی استان شامل سند قطعی و وکالت ثبت می‌شود.

دلاوری به فعالیت ثبت اسناد در حوزه حدنگاری اشاره کرد و گفت: در حوزه املاک حدنگاری اتفاق خوب رقم خورده و چون در گذشته اسناد سنتی بود، امکان جعل وجود داشت که اکنون این ضعف رفع شده است.

وی افزود: در حوزه ثبت شرکت‌ها نیز سالانه ۷۰ هزار جلد سند تک برگی صادر می‌شود و در ثبت شرکت‌ها نیاز به حضور ارباب رجوع نیست.

در پایان این همایش هفت سند مالکیت شامل بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در خمین، امامزاده محمدعابد اراک، منزل تاریخی امیرکبیر و چهار سند اراضی کشاورزی تحویل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha