کد خبر 206746
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

برنامه های یحیی گل محمدی برای تقویت پرسپولیس

برنامه های یحیی گل محمدی برای تقویت پرسپولیس

پرسپولیس فصل پر رفت و آمدی در نقل و انتقالات تابستانی خواهد داشت و فهرست گل محمدی به باشگاه تحویل داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس در فصل گذشته موفق شد در هر دو تورنمنت لیگ برتر و جام حذفی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و از همین رو قهرمانی سوپرجام هم به این تیم تعلق گرفت تا فصل فوق العاده گل محمدی و شاگردانش با یک سه گانه رویایی تکمیل شود. این اما پایان راه برای پرسپولیس نیست و سرخپوشان به خوبی می‌دانند نتایج موفق فصل گذشته انتظارات را از آنها برای فصل جدید افزایش خواهد داد و باید با قدرت بیشتری در مسابقات حاضر شوند. ضمن اینکه حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم ایجاب می‌کند سرخپوشان نیاز به تیمی قدرتمندتر از فصل قبل برای سال جدید داشته باشند و این کار مدیران باشگاه در پنجره نقل و انتقالات را سخت می‌کند. به این بهانه سراغ اهداف نقل و انتقالاتی سرخپوشان رفتیم.

امید به ماندن بیرو

پرسپولیس قصد دارد گلر شماره یک و ملی پوش خودش را حفظ کند ولی اختلاف شدید مالی که به درگیری لفظی بین وکیل این بازیکن با مدیرعامل سرخپوشان شکل گرفت کار را برای تمدید قرارداد او سخت کرد و از طرفی مصدومیت این بازیکن از ناحیه فک و عیادت روز گذشته رضا درویش از او ظاهراً شرایط را کمی تغییر داده است. گل محمدی تاکید دارد این بازیکن به هر شکل ممکن باید حفظ شود و به نظر می‌رسد قرارداد سنگینی پیش روی مدیران باشگاه برای تمدید با بیرو گذاشته شود. از سوی دیگر ظاهراً سرخپوشان ترجیح می‌دهند به جای حفظ احمد گوهری، گزینه دیگری را برای نیمکت نشینی بیرانوند به خدمت بگیرند.

جذب دفاع چپ از نان شب واجب‌تر

پرسپولیس در دفاع چپ با نبود گزینه تخصصی روبروست و در فصل گذشته هم از علی نعمتی و وحید امیری که پست تخصصی‌شان این نیست در سمت چپ خط دفاعی استفاده کردند ولی یحیی گل محمدی تصمیم دارد این بار بازیکن با کیفیتی برای پوشش این نقطه ضعف تیمش به خدمت بگیرد. ابوالفضل جلالی از استقلال گزینه اول یحیی بود که حالا خرید او دور از ذهن به نظر می‌رسد و گزینه بعدی یحیی برای این پست میلاد محمدی است که باید دید باشگاه توانایی به خدمت گرفت او را دارد یا نه. در سایر نواحی پرسپولیس نیاز به بازیکن جدیدی احساس نمی‌کند و به نظر می‌رسد با جذب یک مدافع چپ کار این تیم راه می‌افتد.

خط هافبک بدون نیاز به تغییر

پرسپولیس با داشتن‌ ترابی و صادقی و سرلک و رفیعی و عمری و اسدبیگی و امیری، غمی در مرکز و کناره‌های زمین ‌ندارد! با حفظ همین بازیکنان به نظر نمی‌رسد کادرفنی پرسپولیس بخواهد نیمکت این تیم را شلوغ‌تر از گذشته‌ کند. بازیکنانی‌ که هر تیمی آرزوی جذب یکی از آنها را دارد و می‌توانند سرنوشت بازی را عوض کنند. یکی از علت‌های موفقیت‌ پرسپولیس در فصل پیش همین‌ مهره‌های با ارزش و کارگشا بودند و با وجود آنها خیال هر مربی راحت است. با این حال صحبت از گزینه‌هایی در این پست برای سرخپوشان مطحر است که جدی ترین آن کاپیتان تیم امید ایران یعنی یاسین سلمانی است که اتفاقاً استقلالی‌ها هم روی او دست گذاشته‌اند. باید دید در نهایت این بازیکن به جمع سرخپوشان اضافه خواهد شد یا نه.

خط حمله و جانشین دیاباته

پرسپولیس در خط حمله با خداحافظی دیاباته‌ همیشه ‌مصدوم‌، عبدی و آل‌کثیر و پریرا را دارد، اما آمار گلزنی گولسیانی مدافع پرسپولیس از هر سه گزینه خط حمله این تیم بهتر بوده است! پریرا برزیلی هم ظاهرا در جمع سرخپوشان ماندنی شده و عبدی همچنان ‌دور از انتظار بازی می‌کند و جایی ‌در ترکیب اصلی‌ ندارد و فقط آل‌کثیر می‌ماند که بعد از رهایی از مصدومیت عملکرد خوبی‌ داشت و گل‌های ‌مهمی هم‌ به ثمر رساند. اما آل‌کثیر هم‌ سن‌ زیادی‌ دارد و هم ‌نمی‌تواند به تنهایی بار خط‌ حمله را به دوش بکشد؛ پس می‌ماند ‌جذب یک ‌و شاید هم ‌دو مهاجم ‌کارآمد تا در آسیا هم ‌عصای ‌دست یحیی باشند. ظاهراً سرخپوشان به تازگی با رضا اسدی هم به توافقاتی دست پیدا کردند. این بازیکن البته پست اصلی‌اش خط هافبک است ولی به واسطه عملکرد خوبی که فصل گذشته در خط حمله تراکتور داشته ممکن است به عنوان مهاجم فصل جدید به پرسپولیس اضافه شود و مشخص نیست یحیی گل محمدی قصد دارد از او در چه پستی استفاده کند ولی به هر جهت او گزینه خوبی برای تقویت خط حلمه سرخپوشان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha