کد خبر 206622
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

شهردار منطقه ۱۸ در گفتگو با «حیات»:

۶ معارض ملکی در مسیر فاز دوم پروژه شهید بروجردی قرار دارد/ پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد

۶ معارض ملکی در مسیر فاز دوم پروژه شهید بروجردی قرار دارد/ پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به فاز دوم پروژه شهید بروجردی گفت: در این فاز، ۶ معارض ملکی که از گاراژهای موجود در منطقه هستند وجود دارد که اکنون نیروهای شهرداری در حال رایزنی با مالکان این گاراژها هستند.

محمدجواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات آخرین وضعیت پروژه درحال ساخت شهید بروجردی را تشریح کرد.

خسروی با اشاره به اینکه پروژه بزرگراه شهید بروجردی در دوفاز مختلف در منطقه ۱۸ تهران قرار دارد، گفت: ۶کیلومتر از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ واقع شده است. در واقع ۴ کیلومتر از این پروژه در فاز اول و ۲ کیلومتر دیگر آن در فاز دوم قرار گرفته است.

وی افزود: زمانی که این پروژه در منطقه ۱۸ کلنگ زدنی شد، فاز اول آن درگیر معارضین ملکی بسیاری بود،  در حقیقت دو معارض اصلی آن ۲ گاراژ شخصی به نام برنا و کلهر بود.

شهردار منطقه ۱۸ مطرح کرد:این دو گاراژ به علت عدم تملک، از معارضین اصلی فاز اول پروژه بودند به نحوی که جلوی ادامه عملیات ساخت بزرگراه شهید بروجردی را گرفته بود اما نهایتا سال گذشته با تلاش های فراوان هر دو گاراژ تخریب شدند.

خسروی تصریح کرد: پس از تخریب این دو گاراژ، ۱۵ معارض ملکی دیگر نیز در مسیر پیشرفت فاز اول پروژه قرار داشت که باید هرچه سریعتر تخریب می شد، که خوشبختانه هفته گذشته این املاک نیز تخریب شد و فضای آن در اختیار پروژه شهید بروجردی قرار گرفت.

وی بیان کرد: قطعا تا دو ماه آتی، فاز اول پروژه که حدفاصل اتوبان آزادگان تا جانبازان است به بهره برداری می رسد و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به فاز دوم پروژه شهید بروجردی گفت: در این فاز، ۶ معارض ملکی که از گاراژهای موجود در منطقه هستند وجود دارد که اکنون نیروهای شهرداری در حال رایزنی با مالکان این گاراژها هستند. البته درکنار این رایزنی فرآیند ماده ۹ به جریان افتاده تا درصورت عدم توافق مالکان با شهرداری، یک اهرم قانونی برای مقابله با معارضان وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: انشالله تا دو ماه آینده نیز تکلیف این ۶ معارض باقی مانده به نتیجه می رسد و نهایتا تا پایان سال فاز دوم این پروژه نیز به بهره برداری می رسد.

به گزارش حیات، طبق ماده 9 قانون زمین شهری، وزارت مسکن و شهرسازی موظف است با استفاده از زمین های بایر و دایر در هر شهر، برای امر مسکن و خدمات عمومی اقدام نماید. چنانچه زمین های دایر و بایر مورد نظر متعلق به اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی یا بنیادها، نهادها و ارگان های دولتی یا غیردولتی باشد، مالکان این اراضی موظفند زمین های مورد نیاز دولت یا شهرداری ها را در راستای موضوعات مطروحه در این ماده به دولت و شهرداری ها بفروشند.

گفتنی است، بزرگراه شهید بروجردی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) تا آزادگان است، این بزرگراه امکانی را ایجاد می‌کند تا در غرب تهران از بزرگراه یادگار امام (ره) تا انتهای بزرگراه آزادگان، مسیری مستقیم و مطلوب ایجاد شود. این پروژه در دو منطقه ۱۸ و ۹ در حال احداث است و قرار شده تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha