کد خبر 206487
۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

مقصودی در گفتگو با «حیات»؛

دو سال از ریاست رئیسی گذشت، اما عملکردش قابل قبول است/برنامه هفتم توسعه قابل قبول برخی سازمان ها نیست

دو سال از ریاست رئیسی گذشت، اما عملکردش قابل قبول است/برنامه هفتم توسعه قابل قبول برخی سازمان ها نیست

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: دو سال از انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور می گذرد و امروز می توان عملکرد ایشان را با توجه به وعده های که داده بودند، خوب سنجید.

فاطمه مقصودی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: دو سال از انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور می گذرد و امروز می توان عملکرد ایشان را با توجه به وعده های که داده بودند، خوب سنجید. هرچند همه دولت ها نقاط ضعف و قوتی دارند و نادیده گرفتن عملکردهای مثبت و یا منفی دولت های گذشته بی عدالتی است، لذا سید ابراهیم رئیسی چهره متفاوت و تاثیر گذاری است اما متاسفانه در چینش افراد کابینه خود کمی ضعیف عمل کرد. 

نماینده مردم بروجرد در مجلس اظهار کرد: با توجه به ارتباطات سیاسی مثبتی که ایشان با کشورهای منطقه و جهان برقرار کرده است به جرات می توان گفت تنها نقطه ضعف ایشان، انتخاب ضعیف تیم اقتصادی و برخی از مسئولین خود است. 

وی افزود: بعد از گذشت دو سال می توانیم، بگوییم رئیسی رویکرد خوبی را در پیش گرفته است و حتما با تغییر تیم همراه کننده خود می تواند، در حوزه اقتصادی و لایحه های زیرین جامعه، آموزش و فرهنگ سازی مناسبی را ایجاد نماید. 

مقصودی گفت: با تغییر وزرای جهاد کشاورزی، صمت، آموزش و پرورش، امید است تا روند صعودی برای ایجاد زیر بنای محکم و قابل رشد، را خلق کرده و زندگی و آسایش مردم کشور را تسهیل نمایند. براین اساس کنترل قیمت ارز، دلار و فراز و نشیب های بازار می تواند، نکته مثبتی برای اطمینان خاطر مردم باشد که رئیس جمهور انقلابی با کمی تغییرات در چیدمان مسئولین کشور می تواند، این اقدام را میسر کند. 

وی تصریح کرد: کلیت عملکرد دولت، مجلس و قوه قضاییه طی این دو سال مطلوب بوده چرا که با همفکری و در نظر گرفتن تسهیل ترین راه برای فراهم نمودن شرایط زندگی مردم و  همچنین اقتدار در برخورد با هر گونه فشار از سوی کشورهای غربی و ایجاد روابط دو جانبه مناسب با کشورهای منطقه، می توان اثرات مثبتش را در جامعه دید. 

عضو کمیسیون داخلی مجلس با اشاره به سیاست های کلی مدنظر رهبر معظم انقلاب و برنامه هفتم توسعه، گفت: برنامه هفتم توسعه نقشه راه برای مسئولین است. از این رو گلایه مندی برخی از دستگاه مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران و...  نسبت به اینکه آنچه مد نظر دستگاههای مذکور بوده در برنامه هفتم تبیین نشده است. لذا باید کمیسیون های مربوط با مطالعه دقیق،دغدغه های سازمان های مذکور  را لحاظ کرده و ضعف های این برنامه را به نقاط طلایی تبدیل کنند. 

مقصودی خاطر نشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نگاهی انقلابی و بسیجی داشته و خود را خادم مردم می دانند، از این رو باید همفکر و همراه دولت بوده و به هیچ وجه برای مچگیری پای کار نیامده ایم، لذا اگر در حوزه ای ضعف ها و قوت ها بیان می شود، هدف ارتقا نظام و کشور است.

وی گفت:عدم نظارت کافی بر عملکرد دستگاه ها در استان ها ضعیف بوده و این زمینه ساز محرومیت های بیشتر در استانها خواهد شد، براین اساس همراهی و تعامل مجلس و دولت سبب رشد و تعالی در تمامیت کشور خواهد شد. 

عضو کمیسیون داخلی مجلس افزود: نکات مثبتی که در دولت سیزدهم رقم خورد تعاملات سیاسی، اقتصادی، تجاری و روابط دو جانبه با کشور های همسایه و جهان است که باز خورد این ارتباطات را به خوبی می توان در جامعه مشاهده کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha