کد خبر 206476
۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

قاضی زاده هاشمی:

شاگردان امام از هیبت استکبار جهانی نمی‌ترسیدند/ شهید بهشتی برای آرمان‌های انقلاب جنگید

شاگردان امام از هیبت استکبار جهانی نمی‌ترسیدند/ شهید بهشتی برای آرمان‌های انقلاب جنگید

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شاگردان امام از هیبت استکبار جهانی نمی‌ترسیدند، گفت: انقلابیون فکر می‌کردند که باید سال ها باید با رژیمی که تمام دنیا از او حمایت می‌کند، مبارزه کنند اما دیدیم که با کمک خدا زودتر از موعد پیروزی حاصل شد. امام و شاگردانشان این پیروزی را متعلق به خدا می‌دانستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم یادواره ۱۲۰ شهید حقوقدان با تبریک سالروز شهادت شهید بهشتی، سیدالشهدای انقلاب اسلامی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی(ره) و هفته قوه قضاییه گفت: فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. خوشبختانه شهدای ما در همه اقشار، صنوف و طبقات اجتماعی، ادیان، مذاهب و قومیت ها حضور دارند. شهدایی که نقشه راه، چراغ راه و هدایت کننده انسان‌ها در مسیر الهی هستند. 

وی ادامه داد: رفتار و عاقبت شهدا در طی این ۶۰ سال مسیر نهضت که از سال ۴۲ آغاز شده است و ادامه دارد، الگوی ما در راه آرمان های الهی و حتی دنیوی است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: شهید بهشتی یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی هستند، این شهید گرامی از بزرگترین شخصیت‌هایی بود که متاسفانه ‌بارها مورد تعرض و ترور شخصیت قرار گرفتند؛ به طوری‌که بسیاری از انقلابیون و جامعه روحانیت نیز ذهنیت منفی نسبت به ایشان پیدا کرده بودند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: سازمان نفاق به علت همراهی با جامعه لیبرال شهید بهشتی را نقطه مقابل خود دانست و از این رو سعی کرد اثرگذاری شهید بهشتی را در جامعه از بین ببرد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مردم با ماهیت و خط فکری سازمان نفاق آشنا شدند و در نهایت سازمان نفاق به دلیل عدم موفقیت در این مسیر دست به سلاح برده و سرانجام تصمیم به ترور این شخصیت گرانقدر را گرفتند. 

وی افزود: به همین خاطر مردم از سازمان مجاهدین خلق وجهه خوبی را به یاد ندارند. این گروه زمانی مقابل آمریکا بود، اما امروز دست نشانده استکبار جهانی شده است به طوری‌که با سفارش آن‌ها دست به ترور شخصیت های جمهوری اسلامی می‌زنند. حتی برهمگان ثابت شد سازمان نفاق در عراق و سوریه با داعش نیز توافقاتی انجام داده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تفاوت شهید بهشتی با لیبرال ها تصریح کرد: باید ما بدانیم عاقبت شهید بهشتی به کجا رسید و عاقبت سازمان نفاق چه شد. در واقع نکته اول نگاه توحیدی شاگردان امام بود که آنان را عاقبت بخیر کرد، چراکه آن ها برای تشکیل حکومت نیامدند بلکه برای جهاد به میدان آمدند. 

وی تاکید کرد: این عزیزان زمانی فکر می‌کردند سال ها باید با رژیمی که تمام دنیا از او حمایت می‌کند، مبارزه کنند به طوری‌که با کمک خدا زودتر از موعد پیروز میدان شدند. از این رو امام و شاگردانشان پیروزی را متعلق به خدا می‌دانستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: شهادت برای این عزیزان آزادی بخش و پاداش محسوب می شد. مقاومت و ایستادگی آنان چشم گیر بود و هیچ‌کدامشان از هیبت استکبار جهانی نمی‌ترسیدند.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: شهید بهشتی قدرت نفوذ آمریکایی ها در اروپا را، زمانی که ساکن آلمان بود، دید اما به میدان آمد و در یک حکومت نوپا که سلاح و امکاناتی نداشت حضور یافت و برای آرمان های انقلاب جنگید. در حقیقت شهید بهشتی دلش به خداوند متعال‌گرم بود و با فکر الهی شجاعت به خرج داد.

وی گفت: شهید بهشتی با تکیه بر خداوند که شاخص مکتب امام است در میدان حضور یافت. در واقع هر جامعه ای که این سه شاخص مکتب امام را دربر دارد پیروز میدان است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اغتشاشات اخیر مطرح کرد: دشمنان در پاییز سال گذشته فکر کردند کار نظام تمام شده و این وحشت در دل عده ای از مردم ریشه دواند. اگر به وعده های الهی ایمان داشته باشیم شکست ناپذیر خواهیم بود. اکنون نظام و رهبری در اوج قدرت بوده و دشمنان الهی دچار افول هستند.

 رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران خاطر نشان کرد: ما در یادواره شهدا باید این موضوعات را مرور کنیم و شهدا را در رفتار الگوی خود قرار دهیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ملت ایران در طول این ۴۰ سال نشان داده است که در پیروی از شهدا کم نمی‌گذارد، افزود: باید نگاه جامعه حقوقدان ما الهی باشد و موضوع خدمت برای مسئولان و حقوقدانان نباید کسب معاش باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha