کد خبر 205759
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

قاضی زاده هاشمی در مراسم ششمین سالروز شهادت «حسن عشوری»:

نهضت تربیتی شهدا حتی پس از شهادت ادامه دارد/ شهدای امنیت مظلوم هستند

نهضت تربیتی شهدا حتی پس از شهادت ادامه دارد/ شهدای امنیت مظلوم هستند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدای امنیت مظلوم هستند، گفت: این شهدا برای حفظ امنیت جامعه و آرمان های مکتب در حال تلاش اند و تا لحظه آخر نامی از آنان در جامعه شنیده نمی شود وبعضا حتی پس از شهادت نیز مظلوم باقی می مانند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران در مراسم ششمین سالروز شهادت «حسن عشوری» اولین شهید مدافع امنیت کشور که در شهرستان رودسر برگزار شد، گفت: استان گیلان، استانی الهی و اهل بیتی با سابقه مبارزات دینی و طرفدار اهل بیت است. استانی که دارای تاریخی گرانبها، شخصیت هایی ممتاز و بی نظیر است که یک به یک درتاریخ ملت ایران و در ایجاد یک جامعه توحیدی و اسلامی نقش جدی داشته اند.

وی با یادآوری نام و خاطره استاندار شهید انصاری که در ابتدای انقلاب توسط جریانات منافق و نفاق به شهادت رسید، افزود: باید دراین مجلس از شخصیت های برجسته، نام آشنا و شهید پرور مانند خانواده بزرگ شهدای جنیدی یاد کنیم.

معاون رئیس جمهور مطرح کرد: هر شهید یک تابلوی تمام عیار الهی است. شهدا نمونه بارز ایمان و امید هستند و همانطور که حضرت اقا می فرمایند باید ایمان و امید را در مردم یا جامعه زنده نگاه داشت باید بدانیم نمونه کامل ایمان و امید شهید است، در واقع شهید مظهر ایمان به خدا و اعتماد کامل به خدا است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: شهید تمام صفات الهی را باور دارد به همین خاطر به خدا تکیه کرده و حاضر به معامله با خدا می شود. در حقیقت هر انسان عالمی در زمان معامله سود و ضرر معامله را می سنجد که آیا دستاوردهای معامله برای او بیشتر است یا ضرر آن. لذا آن کسی که جانش را متاع تجارت قرار می دهد چه چیز را میخواهد با جان وزندگی اش عوض کند؟!

وی با اشاره به وصیت نامه شهید عشوری 28 ساله خاطر نشان کرد: در وصیت نامه این شهید آمده است من یک آرزو دارم که آن شهادت است. یک جوان در رویای خود به دنبال به دست آوردن چیزهای زیادی است. یعنی هر فردی براساس ذوق خود به دنبال رشد درون است اما این جوان ما به نقطه ای می رسد که می گوید من به جز شهادت و وصل شدن به خدا هیچ انتخاب دیگری ندارم.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران بیان داشت: شهید عشوری آنقدر عاشق بوده است که به آن وعده میدهند که به ارزویت می رسی. شهدا نمونه ایمان کامل هستند که در زندگیشان می توان آن را جستجو کرد.

وی افزود: شهدا نیاز به شناخته شدن ندارند. همانند شهید عشوری که به دنبال گمنام ماندن بود. حقیقتا که راز شهدا فرار از شهرت است. شهدا در زمان حیات در آسمان ها مشهورند و در زمین ناشناخته و گمنام هستند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: یکی از رازهای شهادت پنهان کاری و دیده نشدن است. پس از شهادت خداوند این پرده را کنار می زند تا با ما اتمام حجت کند که در میان شما و در فتنه های دوران و وسوسه ای شما، شهید حسن عشوری راه دیگری را برای زندگی خود انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه می شود به صلاح و سعادت رسید، اظهار کرد: شهدا نمونه کامل این ایمان و امید هستند. امیدی که باعث حرکت می شود. اغلب این شهدا به امید وصل تلاش کردند، شهدا در مکان های متعدد محل اثر بوده اند. وجود شهدا در حوزه های فرهنگی ورسیدگی به مشکلات مردم برکت و الهام بخش است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به دیدار خود با خانواده شهید عشوری گفت: مادر شهید عشوری نسبت به فرزندش بیان کرد حسن مربی من بود و من را ذره ذره تربیت کرد. در واقع هر اقدام، حرکت و رفتار حسن مایه تربیت من بود. پس وقتی مادرشهید پروری چنین نگاهی به شهید دارد حتما جامعه اطراف او نیز از آن برکات برخوردار بوده اند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا مظهر امید هستند، خاطر نشان کرد: امید منجر به حرکت می شود امید باعث فعال بودن است. امید در مقابل انفعال و افسردگی و سرخوردگی است. شخص امیدوار خستگی ناپذیر و مجاهد بوده و مدام در حال تلاش است اما انسان ناامید دست از تلاش برمی دارد. درصورتیکه انسان امیدوار همچنان در حال تلاش است.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران ادامه داد: شخصیت مهمی نظیر شهید عشوری است که این مراسمات را حفظ می کند و باعث حضور ما می شود. البته ما هیچگاه به جایگاه والای شهدا نمی رسیم. ما به اندازه فهم خودمان از شهدا سخن می گوییم چراکه شخصیت شهدا برای ما قابل فهم نیست اما این نهضت تربیتی شهدا است که حتی پس از شهادت ادامه دارد، به همین خاطر می گویند که شهدا زنده هستند.

وی مطرح کرد: شهدا عمل، کنش و اقدام دارند و آثار اقدامات آنان در جامعه دیده می شود. اما در میان شهدا، شهدای امنیت شهدای مظلومی هستند.هرچند از زاویه عدم شناخت شخصیت شهدا همه شهدا مظلوم هستند. اما شهدای امنیت مظلومیت مضاعفی دارند با اینکه در اوج اقتدارند و سربازان گمنام امام زمان هستند و حتی دوستان و خانواده آن ها نمی توانند مطلع باشند که آنان برای چه کسی تلاش می کنند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: این شهدا برای حفظ امنیت جامعه و آرمان های مکتب در حال تلاش اند و تا لحظه آخر نامی از آنان در جامعه شنیده نمی شود وبعضا حتی پس از شهادت نیز مظلوم باقی می مانند.

معاون رئیس جمهوراظهار داشت: به عنوان خادم شهدا در بنیاد شهید می گویم، بسیاری از پرونده های شهادتی که مربوط به شهدای امنیت است قابل بیان و معرفی نیست چراکه این شهدا در درگیری هایی به شهادت رسیده اند که اصل آن قابل بازگویی نیست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: ما شهدایی داریم که در عملیات های برون مرزی علیه دشمنان این کشور و نظام جاسوسی جهانی، موساد وامثالهم به شهادت می رسند. این از مظلومیت مضاعف شهدای امنیتی ما است. بچه های خوبی که تک به تک لباس کار در دستگاه های امنیت را به تن می کنند و در اقصی نقاط کشور یا خارج از آن از امنیت مردم حفاظت می کنند. همانگونه که شهید عشوری در چابهار توسط گروهک هایی که در خاک کشورهای همسایه مستقر شدند به شهادت رسید.

وی تاکید کرد: شهدا از طرفی قدرت آفرین و از طرفی عزت آفرین هستند. همه دنیا با هدف نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف جنگ ترکیبی، اقتصادی، امنیتی و همه جانبه فرهنگی جمع شده اند که ما را از پای درآورند اما به دلیل حضور شهید عشوری ها در عرصه های مختلف مقاومت همواره شکست می خورند.

قاضی زاه هاشمی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: در اغتشاشات اخیر به بهانه یک مقوله ظاهری و پوشش تمام دشمنان مستمسک به یک هجوم همه جانبه علیه ملت ایران می شوند. هجومی سیاسی و هممه جانبه در عرصه بین الملل که در اقصی نقاط دنیا تلاش می کنند با ایجاد تجمعات مختلف و همکاری برخی از روسای جمهوری آمریکا، انگلیس، فرانسه و اکثر کشورهای اروپایی جمهوری اسلامی را از پای درآورند.

وی افزود: همگی شاهد بودیم در داخل کشور و در کوچه و خیابان های ما چه بساطی به راه افتاد اما اکنون که کمتر از شش ماه هم نگذشته تمام افرادی که دشمنان ذاتی انقلاب اسلامی هستند و نمی توانند ایستادگی نظام مقدس جمهوری اسلامی را ببینند توبه کنان بازگشتند و اجازه روابط با ملت ایران را از دولت طلب می کنند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: حتی یکی از کشورهای همسایه که زمانی اعلام کرده بود تا جمهوری اسلامی باشد با ایران روابطی نخواهیم داشت امروز به دنبال بازگشایی سفارت است و آن رییس جمهور اروپایی که با زنان مبتذل غیر قابل وصف ملاقات می کرد اکنون با برقراری تماس تلفنی 90 دقیقه ایی با رئیس جمهور کشورمان به دنبال نوعی عذرخواهی و ایجاد عادی سازی روابط است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: برادران و خواهران عزیز این عزت به راحتی به دست نمی آید. ما ظاهر کار را می بینیم اما در باطن لطف و رحمت وخواست الهی است که بگوید هرکه با من باشد عزیز است و در مقابل نیز ذلیل کسانی هستند که به دنبال قدرت های مادی هستند. فراموش نکنید که در مسیر اعمال قدرت الهی فرزندان شما در دستگاه های مختلف به ویژه دستگاه امنیتی هستند که این زمینه را فراهم می کنند.

وی خاطر نشان کرد: فرزندان ما به آنان می فهمانند که تلاش هایشان بیهوده است و به جز تعظیم مقابل ملت بزرگ ایران هیچ چاره ای ندارند و بعضا در این مسیر شهدای فراوانی نیز تقدیم می کنیم. در واقع در هر کدام از این عرصه ها خدا این ملت را آزمایش می کند و این ملت با اهدای قربانی نشان می دهد که بر پیمان خود با خدا استوار است.

قاضی زاده هاشمی افزود: در واقع نقش خون های پاکی که در اغتشاشات اخیر بر زمین ریخته شد همین بود. نقش خون روح الله ها، آرمان ها و جوانان پاک و مظلومی که در کف خیابان توسط دشمنان این سرزمین شکنجه و به خاک و خون کشیده شدند به همین اصل باز می گردد. اما شهدا با تمام وجود ایستادند و نقشه های دشمن را با شکست روبه رو کرده و سران آنان را وادار به عذرخواهی کرند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: این ارزش شهدا است، شهدا جامعه آفرین اند و اگر شهدای ما نباشند این جامعه وجود ندارد. جامعه یعنی روابط اجتماعی، فرهنگ و امنیت. شهدا اگر نباشند امنیت، فرهنگ و اقتصاد نخواهیم داشت.ما به همین علت مدیون شهدا هستیم و در یادواره و کنگره شهدا باید این موارد را مرور نماییم، از شهدا درس بگیریم و الگوی خود قرار بدهیم تا بتوانیم مسیرشان را دنبال کنیم.

وی مطرح کرد: خون پاک شهدا تضمین کننده این مسیر و رسیدن ملت بزرگ ایران به نقطه اعلی خود است. انشالله همانطور که شهید عشوری به ما توصیه نموده که در تمسک به ولایت و نایب امام زمان در پیروی تام پیش روید.

قاضی زاده هاشمی گفت: در دیدار با والدین شهید عشوری متوجه شدم که این پدر و مادر فرزندشان را برای قربانی شدن در مسیر ولایت تربیت کرده بودند. این مادر با دلی پر درد و چشمی اشک بار پس از 6 سال با اعتقادی راسخ این جمله را بر زبان آورد که اگر من باز هم فرزند پسرداشتم مقابل پای رهبر معظم انقلاب قربانی می کردم.

وی تصریح کرد: در واقع دشمنان ما ملت ایران را نشناختند، ملت ایران یعنی خانواده عشوری و عشوری پرورها، این واقعیت ملت ایران است. به همین خاطر است که خداوند پس از هزاران سال به این ملت بزرگ هویت عطا کرده و از آن حفاظت کرده است.

معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اتفاقات اخیر که توسط استعمار نو انجام شد ادامه همان تلاش 250 ساله ایست که می خواستند هویت دینی و ملی ایران را از بانوان ایرانی به دستور حکومت بگیرند. در واقع 50 سال تلاش آشکار و پیش از آن تلاش غیر آشکار، اما پس از این تلاش ها در نهایت انقلاب اسلامی پیروز شد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: زمانی که ملت ایران دیدند حکومت وابسته به غرب می خواهد هویت دینی و غیرت ملی را از او بگیرد مقابل حکومت ایستادند و آن را پایین کشیدند و فریاد زدند که ما هیچ چیز به جز زندگی در سایه اسلام نمی خواهیم.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران افزود: دشمنان ایران فکر می کنند با اقداماتی از این دست می توانند هویت دینی و ملی بانوان عفیف ایرانی را بگیرند. زنان جامعه ما همانطور که در گذشته خاندان پهلوی را به شکست کشاندند بازهم این اقدام را انجام خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: شهید الداغی جوانی به ظاهر عادی بود که وقتی با صحنه ای روبه رو می شود که ناموس مردم در خطر است ولو به قیمت از دست دادن جان خود به میدان وارد می شود. این واقعیت ملت ایران است. هرچند که مشاهده آن برای دشمنان انقلاب اسلامی سخت است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: انشالله که خداوند رحمان ما را قدردان امثال شهید عشوری که از خطه میرزا کوچک خان است قرار دهد و ما را پیرو صدیقان آنان کند تا زمانی که در قیامت مقابل این شهدا حاضر می شویم شرمنده نباشیم. انشالله بتوانیم پرچم این شهدا را حفظ کنیم و راه آنان را ادامه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha