کد خبر 206475
۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

در گفتگو با «حیات»؛

پیشنهاد «کوچکی نژاد» در اولویت قرار گرفتن جانبازان برای دریافت خودروهای وارداتی کارکرده

پیشنهاد «کوچکی نژاد» در اولویت قرار گرفتن جانبازان برای دریافت خودروهای وارداتی کارکرده

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواستار در اولویت قرار گرفتن جانبازان برای دریافت خودروهای وارداتی کارکرده شد.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: واردات خودرو برای جانبازان بالای 50 درصد در قانون آمده و مورد تصویب مجلس قرار گرفت، اما متاسفانه گاها هرآنچه که در قانون لحاظ می‌گردد، اجرا نمی‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه در روز دوشنبه 22 خرداد در بررسی کلیات لایحه دوفوریتی الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو، واردات خودروهای 5 سال کارکرده با رای نمایندگان تصویب شد، لذا لازم است که نمایندگان مردم، قانون واردات خودرو جانبازان را نیز در همین قانون ادغام و با امتیازی متفاوت، برای جانبازان تسهیل کنند.

کوچکی نژاد گفت: در واردات خودروهای کارکرده می‌توان، به جانبازان امتیازاتی برای خرید یا واردات مستقیم و یا در اولویت تحویل خودرو، قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات دارو و درمان جانبازان شیمیایی، قطع عضو و خانواده شهدا گفت: دارو نیاز اساسی برای درمان همه بیماران است، اما بیمارانی هستند که برای حیاتشان به مصرف داروهای خاص نیازمندند اما متاسفانه در حال حاضر دارو یک مقوله پیچیده شده است.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: مجلس، دولت و وزارت بهداشت و درمان کشور باید یکبار برای همیشه به حل مشکلات دارویی پرداخته و اگر موانعی وجود دارد، آن را رفع نمایند.

کوچکی نژاد افزود: برای رساندن دارو و نیازهای درمانی در کنار تولیدات داخلی، واردات را نیز در کشور داریم. اما به دلیل پیچیدگی ساختار کشور، مقوله‌ای به این شفافی به مانعی بزرگ تبدیل شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نداشتن بروکراسی روان در ساختار اقتصادی کشور باعث شده که مسائلی آسان به پیچیده‌ترین موضوع کشور مبدل گردد. 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولید و واردات دارو موضوع عجیب یا قابل کنترلی نیست، اما افراد سودجو و منفعت طلبان دارویی، آن را در دست اندازی‌هایی انداخته‌اند که منافعشان را به گونه‌ای تامین کرده که در نهایت کسی متوجه نشود، که کار از کجا خراب شده است.

کوچکی نژاد گفت: یکی دیگر از موانع مشکلات داروی، ساختار پیچیده اداری ما در کشور است. چرا سیستم مدیریتی کشور، سازمان غذا و دارو با این عظمت نمی‌تواند مشکلی به این آسانی را حل کند؟ منافع چه افرادی به خطر خواهد افتاد؟ آیا منافع منفعت طلبان به سلامت مردم ارجحیت دارد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha