کد خبر 206400
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛

برنامه‌های جواد نکونام برای استقلال چیست؟

برنامه‌های جواد نکونام برای استقلال چیست؟

سرمربی جدید استقلال برنامه‌های مشخصی برای هدایت این تیم در لیگ بیست و سوم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ روز گذشته پس از چند روز بلاتکلیفی سرانجام با برطرف شدن مشکل جواد نکونام او توانست با استقلال به توافق کامل رسیده و قراردادش هم امروز به امضا خواهد رسید. نکونام که در دو فصل اخیر گزینه جدی نیمکت آبی‌پوشان بوده و خودش هم علاقه‌ زیادی به نشستن روی نیمکت این تیم داشته سرانجام به خواسته خودش رسید و حالا قرار است هدایت تیم محبوبش را در لیگ بیست و سوم بر عهده داشته باشد. او به زودی کارش را با این تیم شروع خواهد کرد و فهرست دستیارانش و نفرات مد نظرش برای این تیم در فصل آینده هم می‌تواند نشان از عزم جدی او برای رساندن استقلال به قهرمانی در  فصل جدید باشد. به این بهانه سراغ گزینه‌های احتمالی او برای کادرفنی و جمع بازیکنان این تیم باشیم.

دستیاران جواد: هاشمی نسب، رحمتی و دو دستیار خارجی

نکونام قرار است 5 نفر کنار خودش در استقلال داشته باشد، یک بدنساز، یک مربی گلرها، یک تمرین دهنده و دستیار اول و دوم خودش. گزینه اصلی در این میان مهدی هاشمی نسب است که همیشه در سال‌های اخیر کنار نکونام بوده و البته محبوبیت بالایی هم میان هواداران استقلال دارد. هاشمی نسب کاراکتر سنگینی برای نیمکت استقلال است و می‌تواند به نیمکت این تیم وزن بدهد. گزینه بعدی هم به احتمال زیاد کیانوش رحمتی است که یک استقلالی محسوب می‌شود و سابقه کار با نکونام را دارد و این دو نفر گزینه‌های دستیار ایرانی اول و دوم نکونام خواهند بود. نکونام دو دستیار خارجی هم با خودش به استقلال می‌آورد که یکی از آنها یوسو سسمای اسپانیایی خواهد بود و یک مربی اسپانیایی دیگر هم با او به استقلال خواهند آمد.

گره ذهنی: گلر و مربی گلرها

حسین حسینی در استقلال وضعیت خوبی ندارد و جو به شدت بابت عملکرد ضعیفش در فصل گذشته علیه اوست و از همین رو باشگاه استقلال حتی پیش از مشخص شدن سرمربی خودش هم به دنبال جذب یک گلر درجه یک بود و مذاکرات مثبتی هم با اخباری داشته است. باید دید موضع نکونام در خصوص وضعیت حسینی چیست ولی بعید است او هم تمایلی به این داشته باشد که وی گلر اصلی تیمش در فصل جدید باشد. مذاکرات استقلال با اخباری پیش می‌رود و پورحمیدی و مظاهری هم گزینه های دیگر این باشگاه هستند. از سوی دیگر وضعیت مربی گلرهای استقلال در فصل جدید مشخص نیست. نکونام رابطه خوبی با غلامپور دارد و البته شنیده می‌شود صحبت‌هایی هم با وحید طالب لو در این خصوص صورت گرفته است.

بازیکنانی که باید بروند

ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، آرمان رمضانی، سجاد شهباززاده، محمدحسین زواری و امید حامدی‌فرد نفراتی هستند که به احتمال زیاد فصل بعد جایی در استقلال نخواهند داشت. نکونام اصرار به حفظ قایدی و محبی به هر قیمتی در تیمش دارد و احتمال دارد دو بازیکن خارجی این تیم یعنی یامگا و سیلوا هم فصل بعد جایی در استقلال نداشته باشند. در این میان چند بازیکن استقلال هم وضعیت خوبی با توجه به حضور نکونام دارند. صالح حردانی و زبیر نیک نفس دو بازیکنی هستند که نکونام علاقه زیادی به بازی آنها دارد و احتمالاً حفظ خواهند شد و فصل بعد هم جایگاه مستحکم‌تری در ترکیب آبی پوشان خواهند داشت.

فهرست خرید

نکونام قصد دارد در دروازه استقلال تحول ایجاد کند و همچنین در خط دفاع احتمالاً شاهد بازگشت عارف آغاسی به این تیم خواهیم بود. در سمت چپ سعید آقایی گزینه استقلال است و روبرتو تورس اسپانیایی که همراه نکونام به استقلال رفته بود هم گزینه دیگری محسوب می‌شود. او همچنین در خط حمله هم یک مهاجم خارجی مد نظر دارد و باید دید در خط حمله به دنبال چه مهاجمی خواهد بود. از سایر بازیکنان مد نظر نکونام یاسین سلمانی، امیرحسین حسین‌زاده، رضا اسدی و مسعود ریگی نیز به‌عنوان لیست ورودی نکونام برای استقلال نام برده می‌شود.

ماجرای سرپرست

باشگاه استقلال تمایلی به ادامه همکاری با بیژن طاهری به عنوان سرپرست ندارد و این را پیش از انتخاب سرمربی جدید هم به وی گفته بود. از ستار همدانی به عنوان گزینه جدید سرپرستی در استقلال نام برده می‌شد و برخی هم هادی طباطبایی را گزینه این پست می‌دانستند. حالا با اضافه شدن نکونام قطعاً سرپرست استقلال باید مورد تایید او هم باشد و مشخص نیست وی چه گزینه‌ای برای این پست مد نظر دارد و باید دید در نهایت این سمت مهم در استقلالِ فصل آینده به چه کسی خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha