کد خبر 206390
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

دادستان کل کشور مطرح کرد:

بیشترین وظیفه برقراری قانون بر عهده دادستان است

بیشترین وظیفه برقراری قانون بر عهده دادستان است

دادستان کل کشور با بیان اینکه اقتدار در چارچوب قانون باید اجرا شود، بیشترین وظیفه برقراری قانون را بر عهده دادستان ها دانست.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور ۳۰ خرداد در مراسم تودیع و معارفه دادستان های اسبق و جدید اردبیل در سالن ولایت با بیان اینکه امنیت مهمترین مؤلفه در هر کشور است و هرگونه پیشرفت در سایه امنیت برقرار می شود، نقش دادستان ها را در اجرای قانون پراهمیت توصیف کرد و افزود: رشد اقتصاد، پیشرفت علم، برقراری آسایش و آرامش در کسب و کار و زندگی مردم مرهون وجود امنیت است و دستگاه قضاء با ضابطین خود در اجرای قانون مسئول می باشد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی و اطلاعاتی ضابطین مجموعه قضایی کشور و بعنوان بال های دستگاه قضا می باشند، افزود: علی رغم نظارت بر اجرای قانون در دستگاههای دولتی نباید رویکردمان مچ گیری باشد و باید همراه و همگام دستگاههای اجرایی و دولتی در جهت خدمت به مردم حرکت کنیم.

دادستان کل کشور اقتدار نیروی انتظامی را در اجرای قانون دانست و ادامه داد: عمل درست به اجرای قانون اقتدار دستگاه قضاء را به همراه خواهد داشت.   

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: برقراری امنیت، عدالت و زندگی با رفاه در احادیث و روایات بعنوان وظیفه حاکمیت اسلامی اشاره شده است و نقش مردم نیز در ایجاد امنیت مهم می باشد.
این مقام مسئول قضایی کشور بیان کرد: اردبیل در تاریخ ایران همیشه درخشنده بوده است و در حوادث سال گذشته در استان اردبیل کمترین خسارت ها گزارش شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha