کد خبر 206382
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱

معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

خبرهای خوب اقتصادی زیاد است

خبرهای خوب اقتصادی زیاد است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: خبرهای خوب در حوزه اقتصادی زیاد است؛ خبرهایی که آینده روشن اقتصادی را نوید می‌دهد

به گزارش گروه استان های حیات؛ محسن منصوری عصر امروز (۳۰ خردادماه) در جلسه جمع‌بندی و پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان، با بیان اینکه در مسیر تحقق تمدن اسلامی و ترسیم فرایند ۵ مرحله‌ای قرار داشته و در مرحله دولت اسلامی و شکل‌گیری جامعه اسلامی هستیم و به تحقق دولت اسلامی‌ نزدیک می‌شویم، اظهار کرد: دولت اسلامی مولفه‌های مختلفی دارد که یکی از آنها منش و روش کارگزاران است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: بخشی از تحقق دولت اسلامی اصلاح فرایندها و ساختارها است که دولت در این حوزه به طور جد وارد شده است و در بسیاری موارد دولت شفافیت ایجاد می‌کند. سامانه‌های پنجره واحد، اصلاح محیط کسب و کار و ...‌ از جنس اصلاح فرآیند است و در حوزه‌های مختلف دولت توفیقاتی داشته است.

وی با بیان اینکه دولت خود را مکلف به کار می‌داند و رئیس‌جمهور پیگیر مسائل مردم است، تصریح کرد: در همه سطوح دولت، باید فرایند کار، جهادی و انقلابی باشد. ایجاد شور در بین مردم دستاوردی است که دولت در این زمینه موفق بوده است. حضور میدانی دولت گره‌گشا است و در حال حاضر کار میدانی انجام می‌شود.

منصوری با بیان اینکه کشور مسائل بین‌المللی را راهبردی پیگیری می‌کند و به دنبال ارتباطات هدفمند همچون رابطه با کشورهایی نظیر عربستان، چین و... است، ادامه داد: در حوزه اقتصادی کم و کاستی داریم و مردم نارسایی معیشتی دارند ولی خبرهای خوب در این حوزه زیاد است. خبرهایی که آینده روشن اقتصادی را نوید می‌دهد. فرآیند رو به بهبود است و تورم در کشور کاهشی است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: در حوزه تولید نیز تولید ناخالص افزایش پیدا کرده و شاخص رشد پس از ۶ سال متوسط بالای ۴ را تجربه می‌کند. در حوزه صنعت اتفاقات خوبی رخ‌ داده است. در صنعت خودروسازی از تولید ۹۰۰ هزار خودرو در سال به تولید بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ دستگاه خودرو رسیده‌ایم. همچنین در حوزه ریلی و حمل‌ونقل نیز برخی از پروژه‌های چند ده ساله به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های فاخری نیز در حوزه بهداشت به بهره‌برداری رسیده و دومین پروژه مهم بهداشت و درمان نیز به زودی افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: در کشور و دولت فضای کار جهادی حاکم است. به‌طور مثال حدود ۴ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان مصوب شد که ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: استان زنجان در حوزه حمل‌ونقل ریلی مطالبه مهمی دارد و تکمیل پروژه دو خطه کردن راه‌آهن‌زنجان به تهران به ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در این خصوص تقسیم کار صورت گرفته تا در یک برنامه یک ساله تامین شود تا در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

این مسئول با بیان اینکه نکته دوم در رابطه با پروژه‌های حوزه آب است که مطالبات در استان بالاست، خاطرنشان کرد: مقرر شده است در این‌ حوزه دولت به صورت ویژه کمک کند و وزارت نیرو نیز ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دو سال آینده به پروژه‌های استان کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha