کد خبر 206381
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

مدیر عامل و نائب رئیس هئیت مدیره شرکت متد در گفتگو با «حیات»؛

برنامه اصلی شرکت متد یکپارچگی در ارائه خدمات به ایثارگران در همه استان هاست/ انتقال بیمارستان های ساسان و خاتم الانبیا ذیل شرکت متد

برنامه اصلی شرکت متد یکپارچگی در ارائه خدمات به ایثارگران در همه استان هاست/ انتقال بیمارستان های ساسان و خاتم الانبیا ذیل شرکت متد

حافظی با بیان اینکه خدمت به ایثارگران با رویکرد تجمیع حوزه‌های مرتبط با سلامت جامعه ایثارگری از وظایف شرکت متد است، گفت: برنامه اصلی برای ارائه خدمات مناسب به جامعه ایثارگری این است که در هر استان یک شرکت با جایگاه حقوقی مشخص به ارائه خدمات درمانی به ایثارگران بپردازد.

رحمت الله حافظی مدیر عامل و نائب رئیس هئیت مدیره شرکت متد در حاشیه اجلاس سراسری مدیران بنیاد شهید سراسر کشور در گفتگو با حیات گفت: توفیق خدمت به ایثارگران با هدف تجمیع حوزه‌های مرتبط با سلامت جامعه ایثارگری از سوی ریاست بنیاد شهید به اینجانب واگذار گردید تا ستاد بنیاد در یک فضای کوچک تر به سیاستگذاری و نظارت راهبردی پرداخته و به رصد مراکز بپردازد.

وی در ادامه اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) کرج که به دلیل وجود پاره ای از مشکلات در دوره‌های مدیریتی گذشته تعطیل شده بود. این بیمارستان در حالی تعطیل شد که از ظرفیت های مناسبی مانند دستگاه سی تی اسکن 168 اسلایس که در استان منحصر به فرد بود و 5 اتاق عمل جنرال و 2 اتاق عمل جراحی قلب و 30 تخت ICU و CCU برخوردار است. در حاضر موانع برطرف و بیمارستان فعالیت خود را آغاز کرده که تا به امروز حدود 100 عمل جراحی در این بیمارستان انجام گردیده است.

مدیر عامل و نائب رئیس هئیت مدیره شرکت متد با اشاره به مراکز درمانی که در ذیل بنیاد مشغول به ارائه خدمات به جامعه ایثارگری کشور هستند، تصریح کرد: 12 بیمارستان اعصاب و روان زیر نظر شرکت متد، بیمارستان ساسان زیر نظر ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیمارستان خاتم الانبیا زیر نظر شرکت های اقتصادی بنیاد شهید، بیمارستان امیر المومنین (ع) اصفهان زیر نظر مدیر کل استان اصفهان در حال فعالیت هستند که برنامه شرکت متد در خصوص این بیمارستان ها این است که تجمیع و زیر نظر این شرکت مادر تخصصی در حوزه سلامت، مدیریت شوند.

حافظی افزود: موسسه توانبخشی ایثار با 100مرکز کار درمانی و پاراکیلنیک در سطح کشور را اداره می کند که معاونت بهداشت و درمان این مجموعه را به شرکت سلامت کوثر منتقل خواهد کرد که مقدمات این انتقال در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از مراکز درمانی نیاز به حمایت و پشتیبانی تجهیزاتی دارند، گفت: شرکتی به نام تهران الکتریک که ذیل یکی از موسسات اقتصادی بنیاد فعالیت دارد نیز مقدمات انتقالش فراهم گردیده و تا ابتدای تیرماه، عملیات انتقال این شرکت را نیز در مجموعه متد خواهیم داشت.

مدیر عامل و نائب رئیس هئیت مدیره شرکت متد با اشاره به مزیت‌های این شرکت گفت: شرکت مذکور ظرفیت رقابت با هئیت امنای ارزی وزارت بهداشت را دارد. این شرکت تامین کننده تجهیزات پزشکی دانشگاه و علوم پزشکی کشور و بیمارستان‌ها است، که از مزیت معافیت حضور تشریفات قانونی مزایده و مناقصه را برخوردار است.

حافظی خاطر نشان کرد: برنامه اصلی برای ارائه خدمات مناسب به جامعه ایثارگری این است که در هر استان یک شرکت، ذیل شرکت اصلی که از جایگاه حقوقی برخوردار است  با سه عضو تشکیل گردد. اعضای متشکل این شرکت ها مدیر کل بنیاد شهید هر استان به عنوان رئیس و ریاست بیمارستان و یک عضو از شرکت متد خواهند بود که از جایگاه حقوقی کاملا مستقل، در چارچوب نظارتی شرکت مادر تخصصی، کار را دنبال خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: در استان هایی که بنیاد مراکز درمانی ندارد و نمی‌تواند به صورت مستقیم به جامعه ایثارگری خدمت کند، موظف است در قالب تفاهم نامه با سایر مراکز دولتی و خصوصی، ظرفیت های مناسبی برای ارائه خدمات به ایثارگران فراهم نمایند.

حافظی درخصوص رویکردهای تحولی این شرکت گفت: بیمارستان علامه کرمی اهواز در قالب یک تفاهمنامه از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به بنیاد شهید و امورایثارگران واگذار شد.

وی افزود: این بیمارستان در حاشیه شهر اهواز قرار دارد و طی این یک سال و اندی گذشته که در اختیار بنیاد شهید قرار گرفت به علت استقرار در محله ایی که کمتر از 5 درصد آنان را جامعه ایثارگر تشکیل می داد مورد اقبال جامعه ایثارگری واقع نشد.

حافظی مطرح کرد: لذا این بیمارستان در حوزه ماموریت های بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار نمی گرفت و مدتی پس از آغاز به کار، بنیاد شهید به این نتیجه رسید که بیمارستان را به کمیته امداد بازگرداند.

مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت متد خاطر نشان کرد: به همین جهت مکاتبات و مذاکرات به نتیجه نرسید و نهایتا با دخالت دفتر معاون اول رئیس جمهور و پیشنهاداتی که به مجموعه ارائه شد، این بیمارستان به دانشگاه جندی شاپور اهواز واگذار شد.

وی درخصوص یکپارچه سازی این مراکز ذیل شرکت متد گفت: در این راستا مجامع شرکت تهران الکتریک تشکیل شد و صاحبان سهام در جایگاه حقوقی خود موافقت های لازم را به منظور پیوست به شرکت متد انجام دادند، به همین جهت صورت جلسات مبادله شد و در نهایت پس از تبادل دفاتر سهام، این شرکت نهایتا ظرف یکی دو هفته آینده به شرکت متد منتقل می شود.

حافظی ادامه داد: در این راستا مقدمات انتقال بیمارستان ساسان نیز فراهم شده است و مشکلی برای انتقال آن وجود ندارد. همچنین گام بعدی بیمارستان خاتم الانبیا است که حسب دستور دکتر قاضی زاده هاشمی تقاضای مکتوب ارسال شده تا به تبع این دستور مبادی مربوطه صادر شود.

مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت متد اظهار کرد: روز گذشته نشستی با حوزه های مربوطه با هدف انتقال مجموعه بهداشت و درمان موسسه ایثار تشکیل شد و قرار است این جابه جایی صورت پذیرد.

وی مطرح کرد: آسایشگاه های محل نگهداری جانبازان قطع نخاع هم یکی دیگر از مجموعه های حوزه کاری بنیاد شهید است که بایستی به شرکت متد منتقل شود و در این خصوص مذاکراتی نیز با معاون توسعه بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گرفت و باید مقدمات آن فراهم شود. یک سری مطالعه نیز در زمینه هزینه و پرسنل وجود دارد که باید شفاف سازی شود تا پروسه جابه جایی و انتقال صورت پذیرد.

گفتنی است، تا پایان ماه جاری، کلنگ ساخت بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی اصفهان به زمین زده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha