کد خبر 206379
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰

کشف ۷۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در نیاوران و بازار تهران

کشف ۷۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در نیاوران و بازار تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۷۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در جریان دو عملیات پلیسی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سرهنگ هدایت بهرامی به تشریح دو مورد از ماموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در روزگذشته پرداخت و گفت:‌یکی از این پرونده‌ها مربوط به توقیف یک دستگاه کامیون حمل کالای قاچاق است. ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در حین کنترل تردد خودروهای عبوری در سطح  شهر تهران، یک دستگاه کامیون حامل بار کالای قاچاق را در محدوده بازار تهران مورد شناسایی قرار داده و دستور توقف آن را صادر کردند. 

وی با اشاره به بازرسی ماموران از داخل کامیون گفت:‌ در جریان بازرسی انجام شده از داخل خودرو پنج هزار و ۴۵۲ عدد لامپ و سه هزار و ۶۰۰  عدد کابل فاقد هرگونه فاکتور و مدارک گمرکی کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه راننده کامیون دستگیر و به همراه وسیله نقلیه به مقر انتظامی منتقل شد، گفت: این فرد تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن معترف شد که کالای قاچاق را از داخل یک باغ کشاورزی در جنوب تهران بارگیری کرده و قصد انتقال آن به بازار تهران را داشته است.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اقلام قاچاق کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت:برای متهم دستگیر شده نیز پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم و سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

بهرامی همچنین از کشف انبار دپوی ۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در یک ساختمان نیمه کاره خبر داد و گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درپی کسب خبری مبنی بر دپوی انواع کالای قاچاق در یک ساختمان نیمه کاره در محدوده نیاوران، رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مرجع قضائی از این ساختمان  بازدید کردند.

وی ادامه داد:‌ ماموران در جریان بازرسی صورت گرفته از این ساختمان تعداد ۱۳۵ دستگاه لوازم خانگی از قبیل یخچال، لباسشویی و ظرفشوئی و  پالت قطعات آسانسور را کشف و ضبط کردند. کالاهای قاچاق مکشوفه فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بودند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه ارزش این محموله توسط کارشناسان مربوطه ۶۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است، گفت:‌کالاهای مکشوفه توقیف و به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی انتقال یافت و مالک اموال  نیز دستگیر و به همراه پرونده متشکله تحویل مرجع قضائی شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha