کد خبر 206318
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

وقتی عصبانی هستید، این غذاها را نخورید!

وقتی عصبانی هستید، این غذاها را نخورید!

خوردن بعضی از غذاها در زمان عصبانیت وضعیت شما را بدتر می کند.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ غذاهایی که می‌خوریم با احساسات ما در ارتباط هستند. همان‌طور که با خوردن بعضی غذاها گل از گل‌مان می‌شکفد بعضی غذاها می‌تواند احساسات منفی مانند عصبانیت را چندبرابر کند. همان‌طور که می‌دانیم در زمان عصبانیت چه‌ موادغذایی می‌تواند آرام‌مان‌کند و آن‌ها را می‌خوریم باید بدانیم وقتی عصبانی هستیم به سراغ چه چیزهایی نرویم و مواظب مصرف غذایی‌مان باشیم. در این مطلب به  6 مورد از چیزهایی که در زمان عصبانیت، ممنوع است  اشاره‌ می‌کنیم.

غذاهای قندی
غذاهای حاوی قند بالا مانند شکلات، شیرینی‌ها و دسرها می‌تواند نوسانات سریع در سطح قند خون ایجاد کند و در نهایت باعث افت انرژی، نوسانات خلقی و احساس تحریک‌پذیری شود.

نوشیدنی‌های کافئین‌دار
مصرف زیاد نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه، نوشابه و... به دلیل سرعت جذب بالا می‌تواند باعث تحریک سیستم اعصاب مرکزی و رهایی هورمون های استرس و اضطراب شود.

فست‌فود یا غذاهای فراوری شده
این نوع غذاها بیشتر حاوی سطوح بالایی از چربی های ناسالم، افزودنی‌ها و مواد نگهدارنده هستند. آن ها می‌توانند به‌طور بالقوه بر خلق‌وخو و وضعیت عاطفی شما تأثیر بگذارند.

غذاهای تند و خیلی چرب
غذاهای تند می‌توانند دمای بدن‌تان را به‌طور موقت افزایش‌دهند و احساس خشم یا استرس را در بعضی افراد تشدیدکنند. همچنین غذاهای تند با خود ناراحتی گوارشی می‌آورند که می‌تواند به احساس ناامیدی یا خشم منجرشود. همچنین حذف چربی‌ها تا حدود زیادی می‌تواند روی کبد و کاهش بروز عصبانیت در بدن تاثیر بگذارد.

مواد غذایی با طبع گرم
مصرف مواد غذایی با طبع گرم مانند زنجبیل، دارچین، فلفل، خردل، عسل کهنه، خرمای خشک، آجیل، سیر و پیاز تند سبب افزایش عصبانیت و تغییر خلق و خو در فرد می شود.

کربوهیدرات های بالا
قندها، نشاسته‌ها و فیبرها کربوهیدرات‌ها را می‌سازند. مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بالا مانند نان سفید، پاستا و... برای مدت کوتاهی سطوح انرژی بدن را افزایش می‌دهد اما چند ساعت پس از غذا خوردن، ممکن است افت احساسی ناشی از افت سطوح قند خون را تجربه کنید و بدخلق شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha