کد خبر 206255
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

وزیر کار در نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران:

مقوله ایثار و شهادت وجه تمایز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها است

مقوله ایثار و شهادت وجه تمایز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مقوله ایثار و شهادت وجه تمایز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها است، گفت: یکی از نتایج اثر بخش فرهنگ مقاومت این بود که بسیاری از کشورها ما را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران گفت: دفاع مقدس نه تنها بحثی ماندگار و آیینه ای ارزش نما برای جامعه ایرانی اسلامی است بلکه این موضوع مورد توجه تمام بشریت در نسل های مختلف است.

وی با بیان اینکه روحیه گذشت و ایثار و غیرت و همیت بین اغلب ملت ها وجود دارد، افزود: این روحیه سبب می شود بعضی از انسان ها تبدیل به یک قهرمان ملی شوند. اما مقوله ایثار و شهادت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجه تمایزی با سایر کشورها است.

مرتضوی مطرح کرد: تعبیر جهاد اینگونه معنا پیدا می کند که جهاد باغی از باغ های بهشت است. حقیقتا جهاد در انقلاب اسلامی ایران در راستای صرف حفظ خاک وطن نیست بلکه در چارچوب دفاع از آرمان ها و اعتقاد یک ملت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت فراتر از مرزها است، تصریح کرد: واژگان زیبایی در این فرهنگ خلق شده است. شهید و جانباز دفاع از حرم، شهید و جانباز دفاع از امنیت و شهید و جانباز دفاع از مرزها همگی واژگان جدیدی است که در فرهنگ لغات ما جا خوش کرده است. لذا معنای جهاد با مقاومت متفاوت است و ما همواره خودمان را بدهکار ملت بزرگی می دانیم که چنین حماسه ای را خلق کرده اند.

وی ادامه داد: حضور ایثارگران در واقع تجلی فرهنگ ایثار و شهادت است. اساسا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه ایثارگری خلق ظرفیتی به منظور مدیریت جهانی کرده است.

مرتضوی بیان کرد: اساسا مدیریت جهانی با ائتلاف تعدادی از کشورها در راستای فرهنگ دفاع و سازمان های نظامی، سازمان هایی را مانند ناتو ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در حقیقت منافع مشترک برخی از کشور ها سبب ایجاد سازمان ناتو شد. سازمانی که به هیچ عنوان با مکتب حاج قاسم سلیمانی برابر نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: خروجی فرهنگ دفاعی این کشور ها قتل و جنگ و کشتار است اما در فرهنگ‌ حاج قاسم، عشق به شهادت و ترویج آرمان های دینی اصالت پیدا میکند.

مرتضوی تاکید کرد: دولت وقت آمریکا با هزینه های گزاف در کشورهایی نظیر عراق، سوریه و یمن به دنبال موفقیت بودند درصورتیکه ایران با کمترین هزینه به نتایج مثبت رسید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نتایج اثر بخش فرهنگ مقاومت سبب شد بسیاری از نظام ها ما را الگوی خود قرار دهند. گفتنی است، در اواخر جنگ تحمیلی افرادی که نقشی نداشتند طلبکار شدند، اما امام راحل (ره) به خروش آمد که ما در جنگ ابهت غرب و شرق را شکستیم و مظلومیتمان را به جهان ثابت کردیم و به هیچ ‌عنوان نیز پشیمان نیستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: آثار رشادت ایثارگران تبدیل به مولفه های ملی شده است و این اقتدار سبب شده تا دشمنانی که اکنون به حرمت وجود این دولت تبدیل به مخالف شده اند به منظور ایجاد ارتباط به ما مراجعه کنند، که این همان مولفه اقتدار سیاسی است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: امروز هیچ گزینه ای به جز گزینه مذاکره برابر روی هیچ میزی نیست و این به خاطر عظمت وجود ایثارگران است. ایثارگران برای اثبات این نظام از هیچ تلاشی فروگذار نباشند و بنیاد شهید نیز باید با ترویج این فرهنگ به دشمنان ثابت کند که کشورها حتی در جنگ ترکیبی نیز از ایران شکست میخورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha