کد خبر 206237
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

ثبت‌نام بیش از ۷۰ هزار خانوار تهرانی در طرح کالا برگ

ثبت‌نام بیش از ۷۰ هزار خانوار تهرانی در طرح کالا برگ

ویس کرمی گفت: بیش از ۷۰ هزار خانوار تهرانی در طرح کالا برگ شرکت کردند و بیش از بیست و دو هزار تراکنش خرید انجام شده و بیش از هشت هزار فروشگاه را تجهیز کردیم.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ امروز میز اقتصاد به بررسی اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی برای سه دهک اول با حضور عسگریان معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی،ویس کرمی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران، سلامی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان،کشاورز مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بحث و بررسی شد.

سوال: در مجموع چند تراکنش به ثبت رسید؟

عسگریان: بیست و پنج روز قبل ما اولین دهک را زیر پوشش بردیم که حدود هشت و نیم میلیون نفر بودند. این سری قصد بزرگی دارد و می خواهد تورم ناشی از کالای غذایی را به مقدار زیادی پوشش دهد. هر دهک تقریبا هشت و نیم میلیون نفر را شامل می شود. قیمت نان اکنون ۱۶ برابر است. ما یک بسته دارو تعریف کردیم. یک بسته جدید به عنوان کالا برگ برای سفره مردم تعریف شده است. 

سوال: در استان تهران چه تعداد تراکنش ثبت شده است؟

ویس کرمی: در استان تهران این طرح روز به روز با استقبال رو به رشدی طرح در حال اجراست. بیش از هفتاد هزار خانوار تهرانی در این طرح شرکت کردند و بیش از بیست و دو هزار تراکنش خرید انجام شده است‌. ما در استان تهران بیش از هشت هزار فروشگاه را تجهیز کردیم و در تراکنش این فروشگاه ها میزان جمعیت روستایی و شهری توجه شده است. تا به این لحظه ما هیچ نقطه کوری در استان نداریم.

سوال:  در استان شما چقدر از طرح استقبال شده است؟

سلامی:  از امروز این طرح در سیستان و بلوچستان آغاز شد و ما تاکنون بالغ بر سی هزار نفر و سی هزار تراکنش را ثبت کردیم.

سه دهک کلی ما پنجاه و هفت درصد جمعیت استان هستند. این سه دهک پانصد و پانزده هزار و شصت و هشت خانوار است. ما در سطح استان دو هزار و پانصد فروشگاه متصل داریم. 

کشاورز: در استان قزوین هم ما شرایط خوبی را پیش می‌بریم. خانوار ها بیست و هفت درصد استان ما را این سه دهک تشکیل می‌دهند. ما بیش از نود هزار تراکنش داشتیم و تعداد خانوار ها را باید با بررسی بیشتر اعلام کنیم‌. تعداد پایانه های متصل بیش از هزار عدد در استان قزوین است. 

سوال : مردم از چه طریقی می توانند استفاده کنند؟

عسگریان: مردم می‌توانند در مغازه ۳۲۰ هزار تومان خرید کنند که ۸۰ هزار تومان شارژ را دریافت کنند. شیر کم چرب قیمتش پانزده هزار تومان بوده است و قیمت پایه را من پنج هزار تومان مثال را باید خودم بدهم. مابه التفاوت را خودم باید پرداخت کنم.

مردم حتما باید این اپلیکیشن کاربردی را نصب کنند زیرا فروشگاه های اطراف را اعلام می کند و موجودی را اعلام می کند.

سیستان و بلوچستان مناطق محروم بالایی دارد. هیچ کارتی برای ثبت نام لازم نیست. سرپرست خانوار فقط می تواند از این کارت استفاده کند. سرپرست خانوار اگر کارت را فراموش کند از طریق کد خرید می تواند خرید خود را انجام دهد. با وارد کردن یک کد می‌توانند میران اعتبار یا کد خرید را دریافت کنند. با نصب برنامه روی شماره تلفن شما با استفاده از جی پی اس فروشگاه های اطراف شما را شناسایی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha