کد خبر 206209
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

نمایشگاه های صنایع دستی نقش مهم در جذب گردشگر دارد

نمایشگاه های صنایع دستی نقش مهم در جذب گردشگر دارد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی گفت: برپایی نمایشگاه های مختلف صنایع دستی نقش مهم و موثر در جلب و جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ احمد حمزه‌زاده روز دوشنبه در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی موزه قاجار تبریز، اظهار کرد: نمایشگاه‌های صنایع دستی در محوطه‌های بناهای تاریخی علاوه بر فراهم‌ سازی فرصت حضور گردشگران در بناهای تاریخی و آشنایی بیشتر با آثار تمدنی و فرهنگی، این امکان را فراهم می‌کند تا گردشگران با مواریث تاریخی و هنری به صورت مستقیم از نزدیک آشنا شوند.

وی یکی از برنامه های اولویت دار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی را توجه به برگزاری نمایشگاه های متنوع صنایع دستی در مکان ها و ابنیه های تاریخی عنوان و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع‌ دستی در محوطه موزه قاجار تبریز نیز بر همین اساس ترتیب داده شده است.

حمزه زاده با اشاره به اینکه در نمایشگاه صنایع‌دستی موزه قاجار تعداد ۲۰ غرفه در حال فعالیت است، یادآور شد: این نمایشگاه تا ۱۶ تیر ماه سال جاری برای بازدید و خرید علاقمندان به صنایع دستی در رشته های مختلف برپا است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به حضور در این نمایشگاه می‌توانند برای بازدید و تهیه آثار هنرمندان آذربایجانی از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به موزه قاجار تبریز مراجعه کنند.

موزه قاجار در محله ششگلان از محلات قدیمی تبریز، در یک خانه زیبای قدیمی متعلق به حسنعلی خان امیر نظام گروسی ایجاد شده و تاریخ احداث آن به اواسط دوره قاجار و زمان ناصرالدین شاه بر می گردد.

عمارت امیرنظام به سبک معماری درون گرا در دو طبقه با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث و در سال ۱۳۷۰ خریداری شده و پس از بازسازی در سال ۱۳۸۵ به عنوان موزه قاجار به بهره برداری رسیده است.

این موزه دارای ۹ تالار نمایش شامل سکه های تاریخی، بافته، چینی و آبگینه، خاتم و فلزات، رجال و فرامین، سنگ نوشته ها، اسلحه و آثار معماری و شهرسازی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha