کد خبر 206126
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در نوار غربی کشور

نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در نوار غربی کشور

امروز برای مناطقی از نوار غربی کشور وزش باد همراه با نفوذ گردوخاک از کشور همسایه عراق سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید می‌شود.  

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ امروز و سه شنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل همچنین در غرب سواحل دریای خزر ساعات بعد از ظهر رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. 

طی روز چهارشنبه علاوه بر این مناطق در شمال آذربایجان غربی شرق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی نیز ابرناکی رگبار باران وزش باد شمالی همرا با کاهش موقتی دما پیش بینی می‌شود. 

پنجشنبه فقط در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد. جمعه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود. 

همچنین طی امروز و فردا به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر گاهی رگبارو رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

 گفتنی است، طی سه روز آینده در نواحی شمال شرق شرق به ویژه در منطقه زابل، جنوب غرب کشور افزایش سرعت باد و در نواحی مستعد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

 همچنین امروز برای مناطقی از نوار غربی کشور وزش باد همراه با نفوذ گردوخاک از کشور همسایه عراق سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید می‌شود. 

از امروز تا پنجشنبه غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان و روزهای دوشنبه تا چهارشنبه دریای خزر مواج خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha