کد خبر 206078
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

استاندار خراسان جنوبی:

مشکلات مسکن به صورت تخصصی برای هر شهرستان‌ دنبال می‌شود

مشکلات مسکن به صورت تخصصی برای هر شهرستان‌ دنبال می‌شود

 استاندار خراسان جنوبی گفت: مشکلات مسکن به صورت تخصصی برای شهرستان‌ها مطرح و چاره اندیشی خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ جواد قناعت، امروز یکشنبه ۲۸ خرداد در شورای مسکن خراسان جنوبی پس از استماع مشکلات طرح مسکن در شهرستان‌ها اظهار کرد: هر دولتی که شعارها و برنامه‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در امتداد مهم‌ترین طرح‌های دولت است، افزود: دولت بر روی چند موضوع تمرکز بیشتری کرده و یکی از آن موضوعات طرح نهضت ملی مسکن است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دولت و رئیس جمهور با جدیت پیگیر اجرای دقیق و شایسته این طرح هستند چرا که مسکن از نیازهای اساسی خانوارهای ما محسوب می‌شود

وی ادامه داد: بخش مهمی از سهم هزینه خانوارها برای مسکن بوده و ضمن اینکه آرامش روانی ایجاد می‌کند خود اثر این طرح را دوچندان می‌کند.
 
قناعت با بیان اینکه انتظار این است که شورای مسکن استان به شکل منظم برگزار شود، افزود: انتظار داریم که شورای مسکن شهرستان‌ها نیز که به مسئولیت فرمانداران است هر دو هفته یک بار یا همان ماهی دو بار به شکل منظم برگزار شود.

وی با بیان اینکه حداقل باید هر دو هفته یا ماهی دوبار این جلسات به شکل منظم و مرتب برای بررسی مشکلات و رفع موانع و پیشرفت طرح برگزار شود، افزود: همه مدیران عضو شورای مسکن هستند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: فرمانداران به همین شکل و با همین دغدغه و سرعت کارها را پیگیری کرده و اقدامات لازم را انجام دهند و ۱۱ فرماندار را نسبت به عملکردشان در طرح نهضت ملی مسکن توسط شورای مسکن استان در دو مرحله مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

قناعت گفت: انتظار ما این است که در این ارزیابی عملکرد، نقاط ضعف مشهود نباشد؛ به این معنا که یا نقاط ضعفی نبوده و یا اگر نقاط ضعفی وجود دارد پررنگ و مشهود نباشد و امیدواریم فرمانداران بتوانند رتبه‌های خوبی را کسب کنند.

وی با اشاره به رتبه مطلوب عملکردی استان در طرح نهضت ملی مسکن، ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در شاخص تامین زمین، خراسان جنوبی رتبه یک کشوری و در کل شاخص‌ها و معدل کل این استان رتبه سوم کشوری را داشت.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی در ۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن روستایی رتبه اول را کسب کرده که بسیار مطلوب بوده و انتظار داریم این رتبه عملکردی حفظ بماند.

قناعت ادامه داد: در جهت تامین زیرساخت‌ها هفته گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم و تنها دو یا سه استان در صدر جدول نهضت ملی مسکن هستند و نباید عقب بمانیم.

وی بیان کرد: اگر به همین روند یا بهتر از گذشته پای کار باشیم پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال جاری جهت تامین زیرساخت‌ها می‌توان یک هزار میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد؛ به این شرط که رتبه و نحوه عملکردی حفظ بماند.

قناعت تصریح کرد: انتظار داریم تا پایان طرح وانجام تعهدات کار با همین جدیت و قوت کار را پیگیری کنید و هر مسئله‌ای که در مراحل اجرایی پیش آید نگذارید بر روی زمین بماند و سریعا چاره اندیشی و تصمیم گیری و رفع مشکل شود.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص مسئله آماده سازی اراضی سایت‌ها بیان کرد: انتظار این است که به سرعت تعیین تکلیف شده و برنامه زمان بندی مشخصی برای شروع و اتمام کار ابلاغ شود؛ از طرفی جهت تامین منابع لازم پیگیری‌ها صورت گیرد.

قناعت با بیان اینکه انتظار داریم دستگاه‌های متولی از طریق وزارتخانه‌ها اقدام کنند و این پیگیری‌ها برای تامین منابع تکرار شود، افزود: طی چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه به حدود ۷۵۰ نفر در راستای اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین در فردوس زمین تحویل داده می‌شود.

قناعت ادامه داد: موضوع تلخ این جلسه، مسئله بانک‌ها بوده و انتظار این است که بانک‌ها آماده انعقاد قرارداد و پرداخت وام باشند؛ برخی از بانک‌ها بیشتر و برخی کمتر پای کار بودند و بانک‌ها موانع را پیش بینی و به شورای مسکن اعلام کنند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: طی تیرماه ۱۱ جلسه در ۱۱ شهرستان با حضور اعضای اصلی شورای مسکن برگزار خواهد شد که در این جلسات فرمانداران نقاط قوت و ضعف را مطرح کرده و در خصوص ناهمواری برخی از سایت‌ها و بحث تسهیلات و بیمه، مطالبی پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha