کد خبر 206042
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

استاندار فارس:

نیازمند ایجاد بانک اطلاعات حوزه فرهنگی هستیم/ پژوهشکده هنر اسلامی در شیراز ایجاد شود

نیازمند ایجاد بانک اطلاعات حوزه فرهنگی هستیم/ پژوهشکده هنر اسلامی در شیراز ایجاد شود

استاندار فارس بر لزوم ایجاد بانک اطلاعات تخصصی در زمینه فرهنگی و تربیتی تاکید کرد و گفت: نیازمند ایجاد بانک اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری در خصوص مباحث فرهنگی و تربیتی با رویکرد هنر اسلامی هستیم.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ محمدهادی ایمانیه در ادامه‌ سلسله نشست های تخصصی بررسی مسایل فرهنگی و تربیتی، بر ضرورت ایجاد قرارگاه فرهنگی،اجتماعی و هنری استان تاکید کرد و افزود: نیازمند ساماندهی مطالب مطرح شده هستیم؛ روزانه و در زمان مشخص، افراد معینی به صورت ثابت مباحث فرهنگی، هنری و اجتماعی را بررسی کنند.

لزوم ایجاد قرارگاه‌ فرهنگی، اجتماعی و هنری

استاندار فارس گفت: اقدامات زیبا، مثبت، اثرگذار و قابل توجهی در محلات شهرستان‌ها و روستاهای استان انجام می شود که لازم است از طریق فراخوان، اطلاعات آن ها جمع آوری شود.

تشکیل شورای مرکزی فرهنگی و هنری

ایمانیه، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس را مامور کرد تا با حضور مدیران فرهنگی و هنری استان شورای مرکزی تشکیل دهند و افزود: سازمان های فرهنگی هنری کشور متعدد است و می بایست به منظور هم‌افزایی و افزایش بازدهی با یکدیگر همکاری واقعی داشته باشند.

ضرورت تاسیس پژوهشکده هنر اسلامی

وی خواستار تاسیس پژوهشکده هنر اسلامی شد و اظهارکرد: با استفاده از ساختار های فعلی یا ایجاد ساختار جدید نسبت به تأسیس پژوهشکده هنر اسلامی اقدام کنید.

بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان مستعد

استاندار فارس، بورسیه کردن دانشجویان مستعد در زمینه‌ مباحث فرهنگی و هنری، جانشین پروری و تأسیس هنرستان هنری با رویکرد اسلامی را از راه های قابل استفاده برای ارتقای مباحث فرهنگی و تربیتی عنوان کرد و گفت: برنامه‌ پنج ساله ای با زمان‌بندی مشخص و با در نظر گرفتن مباحث نرم افزاری، سخت افزاری، نیروی انسانی، ساختار سازمانی و عملکردی تدوین شود و قابلیت رصد کمی را داشته باشد.

ایمانیه افزود: طبیعتاً این برنامه به اعتبارات مالی نیاز دارد که می بایست راه های تامین مالی آن نیز مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha