کد خبر 201853
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

استاندار فارس:

طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی تدوین شود

 طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی تدوین شود

استاندار فارس، در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار تدوین تدوین طرح ساماندهی مراکز آموزش‌ عالی با حمایت وزارت علوم شد که این تقاضا با موافقت وزیر علوم همراه شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ دکتر محمد هادی ایمانیه شامگاه جمعه در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در تدوین این طرح به مسائل سخت افزاری و نرم افزاری مراکز علمی و آموزشی استان توجه شود.

وی ادامه داد: همزمان، حوزه‌های زیرساختی، ساختمان ها و سایر مسائل سخت‌افزاری و همچنین مباحث مربوط به دانشکده‌ها، گروه‌های آموزشی، دانشجویان، میزان جذب و آموزش آنها در تدوین این طرح مورد توجه قرار گیرد.

او اظهار داشت: مراکز علمی و آموزشی باید همزمان که به تدریس و تحصیل دانشجویان می پردازند به حوزه اشتغال آنها هم توجه کنند.

استاندار فارس، با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد شهر دانشگاهی و شهر سلامت در شیراز گفت: شهر بین المللی سلامت در مسیر خود قرار گرفته و برای شهر دانشگاهی هم ۵۰۰ هکتار زمین اختصاص داده‌ایم و لذا می توان گروه ویژه‌ای برای تسریع در فرآیندهای اجرایی این پروژه بین المللی معرفی کرد.

ایمانیه، ضمن قدردانی از موافقت وزیر علوم با احداث مرکز همایش های بین المللی علمی کشور در شیراز افزود: ایجاد این مرکز علاوه بر ارتقاء بیش از پیش جایگاه علمی فارس، در توسعه صنعت گردشگری این استان نیز موثر است.

استاندار فارس: طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی تدوین شود

وی، در خصوص برج فناوری فارس هم گفت: این برج که در پارک علم و فناوری استان مستقر است به زودی تکمیل و افتتاح خواهد شد.
او افزود: با توجه به الحاق ۲۰ هکتار زمین به پارک علم و فناوری فارس در آینده نزدیک، استفاده موثر، منطقی و نتیجه بخش از این مرکز علمی در دستور کار وزارت علوم باشد.
استاندار فارس، خواستار تفویض اختیار به استان ها، برای تصمیم گیری در خصوص مسائل مربوط به دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم شد و ادامه داد: باید سطح ارتباط مراکز علمی و آموزشی با صنعت مشخص شود و مدیریت استان نیز برای اجرای این طرح آمادگی دارد.

ایمانیه افزود: قسمتی از درآمدهای دانشگاه‌ها و مراکز علمی در مسیر ارتباط با صنعت هزینه شود و صنایعی که با دانشگاه ها بیشترین ارتباط را برقرار می کنند نیز بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

وی، خواستار تدوین پروپوزال تولید دارو و مواد اولیه دارو در دانشگاه شیراز شد و گفت: اساتید خبره و نخبه‌ای در حوزه شیمی در دانشگاه شیراز مشغول به فعالیت هستند که می‌توان از ظرفیت آنها در مباحث تولید دارو و تولید مواد اولیه دارو استفاده کرد.

وی همچنین خواستار اختصاص ۲۰ درصد از عواید مولدسازی که توسط دانشگاه ها تامین می شود برای حمایت از ورزش دانشگاهی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha