کد خبر 206039
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

تجهیزات و توانمندی ۱۰۰ درصدی صنعت پارس جنوبی با تکیه بر دانش داخل

تجهیزات و توانمندی ۱۰۰ درصدی صنعت پارس جنوبی با تکیه بر دانش داخل

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از پیشرفت چشمگیر تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های این مجموعه با استفاده از توان ۱۰۰ درصدی متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ احمد باهوش گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی با استفاده از ظرفیت و توان دانش‌بنیان‌ها و سازندگان داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات راهبردی را سرلوحه کارهای خود قرار داده و از آغاز عملیات تعمیرات اساسی امسال تاکنون نیازهای اساسی را به‌صورت ۱۰۰ درصدی از طریق شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان‌ها تأمین کرده است.

او به اهمیت تحقق برنامه‌های ساخت داخل و بار اول در بزرگ‌ترین مرکز تولید گاز و محصولات جانبی کشور اشاره کرد و افزود: ورود سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان به پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی در شناسایی نیازهای ضروری این مجموعه و پیاده‌سازی برنامه‌های شرکت‌های ساخت داخل و بار اول برای افزایش کیفیت و گسترش سطح همکاری، از مهم‌ترین برنامه‌های سال «مهارتورم و رشد تولید» در مجتمع گاز پارس جنوبی است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی امسال مجتمع گاز پارس جنوبی از روز نخست اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده و این عملیات در پالایشگاه‌های هشتم، دوازدهم و نیمی از پالایشگاه یازدهم عملیات با موفقیت تکمیل شده است. اکنون نیز عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با استفاده توان نوآورانه و خلاقیت متخصصان و کارکنان در حال اجراست.

باهوش گفت: اقدام‌های شاخصی مانند تعویض مولکولارسیوها، شست‌وشوی برج‌ها، پمپ‌ها، تعویض آمین، مبدل‌های حرارتی، درام‌ها، تجهیزات برقی، ابزار دقیق، ولوهای کنترل و شیرهای امینی هم پیش از اجرای تعمیرات اساسی در هر پالایشگاه انجام می‌شود.

او به یکی از روش‌های نوآورانه در عملیات تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: امسال پیاده‌سازی و اجرای روش‌های نو و کارآمد در دوران عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در دستور کار است و تعویض برخط (آنلاین) مولکولارسیوها با استفاده از روش‌های تازه از موارد مهم اجرایی در این باره است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان بار اول با توجه به نوع فعالیت‌های تخصصی و نوآورانه خود می‌توانند نقش مؤثر و اثربخشی در تولید پایدار گاز و محصولات جانبی پالایشگاه‌های سیزده‌گانه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha