کد خبر 206020
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

خواهر شهید کریم میناسرشت در گفتگو با «حیات»:

برادرم بعد از شنیدن خبر قطعنامه بسیار متاثر شد + فیلم

برادرم بعد از شنیدن خبر قطعنامه بسیار متاثر شد + فیلم

خواهر شهید کریم مینا سرشت گفت: زمانی‌ که قطعنامه را قبول کردند یک موجی از غم برادرم و همرزمانش را فرا گرفت، شاید این اتفاق موضوعی باشد که برای جوان‌های امروز خیلی ملموس نیست. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید کریم میناسرشت در هشتم اردیبهشت ۱۳۴۷، در تهران دیده به جهان گشود. پدرش علی و مادرش، گلی نام داشت. تا سوم متوسطه در رشته علوم اقتصادی درس خواند و پس از درگذشت پدرش مسئولیت خانواده را به عهده گرفت، همزمان با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در جبهه نیز شرکت کرد.

پوراندخت میناسرشت خواهر شهید کریم میناسرشت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ما بیان داشت: برادرم در روزهای آخر جنگ در عملیات مرصاد به شهادت رسید. کریم تنها بیست سال داشت که شهید شد، او پسر بزرگ خانواده بود و بعد از اینکه پدرم به رحمت خداوند رفت، مسئولیت زندگی و خانواده را برعهده گرفت. همزمان با شروع جنگ بارها به‌صورت بسیجی و داوطلبانه به جبهه اعزام شد.

وی با اشاره به خصوصیات شهید کریم میناسرشت افزود: اگر بخواهیم به خصوصیات شهدا اشاره کنیم یک مطلب کلی آن مردانگی و غیرتشان بود که خیلی نمود داشت، از خصوصیات شخصی‌شان هم همان مهربانی اش بود، همچنین برای برادرم رزق و روزی حلال بسیار مهم بود و در کارش رضای خدا را بر همه چیز ترجیح می داد.برادرم دفترچه ای داشت که مطالبی را در آن یادداشت می کرد، قبل از اینکه به جبهه برود مادرم او را  دید که در حال نوشتن مطالبی است که نوشته این میزان از مبلغی که در دست دارد برای مسجد است یا مواردی دیگر و تاکید داشت اشتباهی جای دیگری خرج نشود؛ کریم رعایت حق الناس برایش بسیار مهم بود و در این مورد نیز کوتاهی نمی کرد.

خواهر شهید میناسرشت با اشاره به پذیرش قطعنامه گفت: زمانی‌که امام (ره) قطعنامه را قبول کردند یک موجی از غم همه رزمندگان را فرا گرفت، موضوع قطعنامه شاید برای جوان‌های امروز خیلی ملموس نباشد ولی آن احساسی که رزمندگان داشتند و انگار جا مانده‌اند در همه آن ها ملموس بود؛ برادرم نیزهمیشه می‌گفت و اشک می‌ریخت که جا مانده ایم، با شروع عملیات مرصاد انگار دری به رویشان باز شده بود، در نهایت نیز برادرم با شرکت در عملیات مرصاد د اسلام‌آباد به شهادت رسید.

وی با اشاره به جوان های هشت سال دفاع مقدس افزود: نمی‌شود بگوییم آن زمان جوان ها دنیایی جداگانه ای داشتند، بلکه آن موقع جو اکثر جوان‌های بسیجی این گونه بود که عشق به امام خمینی (ره) و فرمان‌برداری از ایشان در آن ها بارز بود.

گفتنی است شهید کریم مینا سرشت از سوی سپاه پاسداران در جبهه حضور یافت و در تاریخ پنجم مرداد 1367 در اسلام آباد غرب توسط نیروهای عراقی به فیض شهادت نائل آمد.
آرامگاه این شهید بزرگوار در قطعه 26 ردیف 14 ، شماره 22 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha