کد خبر 206009
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

هادی طباطبایی در گفتگو با «حیات»:

ساپینتو از لحاظ فنی خوب بود ولی رفتارش کنار زمین به استقلال ضربه زد/ سرمربی جدید باید هرچه زودتر مشخص شود

ساپینتو از لحاظ فنی خوب بود ولی رفتارش کنار زمین به استقلال ضربه زد/ سرمربی جدید باید هرچه زودتر مشخص شود

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت استقلال در فصل گذشته صحبت کرد و عقیده دارد نباید برای انتخاب سرمربی جدید وقت کشی شود.

هادی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت استقلال در فصل گذشته و ناکامی در هر دو جام اظهار داشت: به نظر من فصلی که گذشت در مجموع برای استقلال خوب بود و اگرچه از لحاظ موفقیت در کسب جام این تیم ناکام ماند ولی نمایش فنی خوبی از خودش ارائه داد و نمره قبولی گرفت. استقلال بازی‌های تماشاگرپسند و هجومی ارائه می‌داد و این موضوع را می‌توان از رضایت هواداران بابت عملکرد تیم به خوبی متوجه شد که سکوها عملکرد استقلال را می‌پسندیدند چرا که تماشاگر فوتبال هجومی و پر موقعیت را دوست دارد. آمار و ارقام هم نشان می‌دهد استقلال خوب بازی می‌کرد و خوب گل می‌زد ولی به هر حال از لحاظ موفقیت بخواهیم حساب کنیم استقلال در فصلی که گذشت شکست خورد و ناکام بود.

وی با اشاره به عملکرد ساپینتو عنوان کرد: ساپینتو عملکرد فنی خوبی داشت ولی هیجانات کنترل نشده او در کنار زمین بعضاً باعث می‌شد تیم آسیب ببیند. خصوصاً که برخی از این رفتارها در دقایق حساس بازی شکل می‌گرفت و جریان بازی به سود تیم حریف تغییر می‌کرد و نمونه آن را در فینال جام حذفی دیدیم. از طرفی ممکن است حریفان استقلال از ساپینتو نقطه ضعف گرفته باشند و عمداً بخواهند با عصبانی کردن او تمرکزش را بگیرند. من چون کنار زمین نبودم نمی‌توانم این اتفاق را تایید یا تکذیب کنم ولی حتی اگر اینطور هم باشد نشان می‌دهد ساپینتو دست حریفان استقلال نقطه ضعف داده است که از آن به عنوان یک شیوه برای ضربه زدن به استقلال استفاده می‌کنند. در کل نظر من در مورد ساپینتو همان نظرم در مورد استقلال است. از لحاظ فنی خوب بود ولی در نهایت ناکام ماند. به نظرم اگر ساپینتو کنترل بیشتری روی رفتارش می‌داشت و محرومیت‌های کمتری شاملش می‌شد امتیازات بیشتری در طول  فصل می‌گرفت.

پیشکسوت فوتبال در مورد جدایی این سرمربی پرتغالی هم گفت: می‌شد ساپینتو را حفظ کرد و از شرایط و ویژگی‌های مثبت او استفاده برد. او با فوتبال ایران آشنا شده بود و سبک مورد نظرش را جا انداخته بود. می‌شد با اضافه کردن چند بند تذکر و جریمه در قراردادش مشکلات رفتاری او را کنترل کرد و از مزایای فنی او استفاده کرد ولی محرومیت 4 ماهه هم مشکل بزرگی بود که مانع از ادامه همکاری می‌شد. در هر صورت او از استقلال جدا شده و باید با فراموش کردنش به فکر آینده بود و امیدوارم هرچه زودتر سرمربی جدید انتخاب شود.

طباطبایی در مورد اینکه گزینه خارجی برای فصل بعد بهتر است یا داخلی، توضیح داد: این را باید مدیریت باشگاه و کمیته فنی تشخیص بدهند. هرکدام مزایا و معایبی دارند و باید با بررسی دقیق بهترین گزینه را انتخاب کرد. سوای اینکه صرفاً تمرکزمان روی داخلی یا خارجی بودن گزینه صرف شود باید به خود آن مربی و رزومه کاری‌اش توجه شود و شخصی انتخاب شود که مناسب استقلال باشد. به هر جهت نباید زمان بیشتر از این از دست برود چرا که تیم باید وارد بازار نقل و انتقالات شود و اگر مثل فصل قبل تیم بدون سرمربی بسته شود مشکلاتی ایجاد خواهد شد که در طول  فصل به تیم ضربه می‌زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha