کد خبر 205983
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

رونمایی از فهرست نقل و انتقالاتی پرسپولیس: از بازیکن ملی‌پوش استقلال تا بازگشت ستاره سابق

رونمایی از فهرست نقل و انتقالاتی پرسپولیس: از بازیکن ملی‌پوش استقلال تا بازگشت ستاره سابق

باشگاه پرسپولیس شرایط سختی برای بستن تیم مد نظر یحیی گل‌محمدی برای فصل آینده دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ کسب سه عنوان قهرمانی در یک فصل علاوه بر اینکه عملکرد فوق‌العاده‌ای برای یک تیم محسوب می‌شود، می‌تواند یک پایان شگفت انگیز و به یاد ماندنی برای سرمربی آن هم باشد و به همین دلیل بود که یحیی گل‌محمدی در کمتر از 24 ساعت پس از جشن قهرمانی جام حذفی در ورزشگاه آزادی، روی آنتن زنده تلویزیون آمد و حرف‌هایی زد که حلاوت سه‌گانه قهرمانی را به کام هواداران این تیم تلخ کرد. اعلام تمایل به جدایی از پرسپولیس از سوی یحیی گل‌محمدی و قصدش برای استراحت یا انتقال به تیمی با فشار کاری کمتر همان چیزی بود که می‌توانست مصداق یک پایان خوش برای یحیایی باشد که در طول فصل فشارهای زیادی را تحمل کرده و حتی موقعیت شغلی خودش را در مقطعی در خطر می‌دید. پر کردن فاصله 8 امتیازی با صدر جدول و کسب سه عنوان قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی و سوپرکاپ در کنار برتری در دو دربی از 3 دربی فصل معجزه‌ای بود که گل‌محمدی را از عرش به فرش رساند و اویی که در بخشی از فصل باید برای حفظ موقعیت شغلی‌اش می‌جنگید حالا در موقعیتی قرار گرفته که باشگاه باید رضایتش را برای ماندن جلب کند.

گل‌محمدی فعلاً هم از موضع خودش برای استراحت و بیرون نشستن عقب نشینی کرده و هم بیخیال پیشنهاد چرب و نرم گل گهر سیرجان شد تا مسئولان این باشگاه کویری با شنیدن جواب رد از سرمربی قهرمانِ فصل، سراغ گزینه خارجی بروند و پرونده این همکاری باز نشده بسته شود. با این حال موضوعی که یحیی را زیر  فشار افکار عمومی و مدیریت باشگاه و وزارت ورزش قانع به ماندن کرد تنها یک عامل بود و آنهم رویای قهرمانی با آسیا با قرمزهاست. رویای شیرینی که تحقق آن کار دشواری است و البته زیرساخت‌ها و شرایط خاصی را می‌طلبد که فراهم کردنش کار دشواری است. عمده آن را می‌توان در پنجره ترانسفر تابستانی و اهداف نقل و انتقالاتی باشگاه جستجو کرد. جایی که می‌توان به دشوار بودن کار مسئولان باشگاه پرسپولیس در جلب رضایت گل‌محمدی پی برد. به همین بهانه سراغ فهرست نقل و انتقالاتی باشگاه سرخپوش پایتخت رفتیم.

بیرانوند برود، من هم می‌روم

رونمایی از فهرست نقل و انتقالاتی پرسپولیس: از بازیکن ملی‌پوش استقلال تا بازگشت ستاره سابق

سنگ بزرگ اول حفظ بیرانوند است. دروازه جایی است که پرسپولیس  فصل گذشته و در لیگ پانزدهم با برانکو از آن ضربه سنگینی خورد و دقیقا در نقطه‌ای که بیرانوند آمد، ماند و برگشت این پرسپولیس بود که قهرمان شد. از این رو یحیی گل‌محمدی بیش از هرکس به بدون جانشین بودن بیرو واقف است و از همین رو او یکی از پیش شرط‌های ماندنش در تیم را تمدید با او قرار داده است. درگیری لفظی میان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و وکیل بیرانوند کار را به جایی رساند که ادامه همکاری طرفین به چیزی نزدیک به غیر ممکن رسیده بود ولی حالا پافشاری یحیی بر ماندن علیرضا شانس این ادامه همکاری را بالا برده و باشگاه ناچار به حفظ او به هر قیمتی است و به احتمال زیاد این تمدید همکاری رکورد جدیدی در زمینه گران ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر به ثبت خواهد رساند. در کنار او پرسپولیس قرار است با گوهری قطع همکاری کرده و یک گلر دوم دیگر برای نیمکت بیرانوند به خدمت بگیرد. این یعنی پست دروازه از دغدغه های نقل و انتقالاتی مهم سرخپوشان است.

مدافع ملی پوش استقلال در تیررس

رونمایی از فهرست نقل و انتقالاتی پرسپولیس: از بازیکن ملی‌پوش استقلال تا بازگشت ستاره سابق

ابوالفضل جلالی از خریدهای فرهاد مجیدی در استقلال بود، مدافعی که هیچ وقت روی خوش در جمع آبی پوشان ندید و در مقطعی مصدومیت شدید و در مقطعی دیگر عدم اعتقاد ساپینتو باعث شد به یک نیمکت نشین صرف تبدیل شود و اویی که در بهترین شرایط سنی توسط کی‌روش به تیم ملی و جام جهانی برده شد در تیم باشگاهی خودش جایی نداشت تا شانس حضور در جام ملت‌ها را هم از دست بدهد. همین موضوع باعث شد جلالی پس از پایان فصل خیلی زود اقدام به فسخ یک طرفه با استقلال کند و کار این دو به شکایت و ارکان حقوقی فدراسیون فوتبال کشیده شود. با این حال مسئولان استقلال بعد از قطع همکاری با ساپینتو از جلالی خواستند تا به همکاری با این تیم ادامه دهد و به تمرینات برگردد و جلالی هم منتظر انتخاب سرمربی جدید و نظر اوست تا تصمیم بگیرد بماند یا برود. از سوی دیگر یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس هم به طور جدی پیگیر جذب جلالی هستند و پیشنهاد خوبی به او دادند که به نظر می‌رسد خود این بازیکن هم بدش نیامده تا یاغی فصل جدید شود و به تیم رقیب کوچ کند. باید دید جلالی در نهایت به تور سرخ‌ها می‌افتد یا نه.

یحیی عاشق این هافبک است

رونمایی از فهرست نقل و انتقالاتی پرسپولیس: از بازیکن ملی‌پوش استقلال تا بازگشت ستاره سابق

محمد خدابنده‌لو، کاپیتان تیم ملی جوانان و امید و از ستاره‌های آینده دار فوتبال ایران از  فصل قبل مد نظر یحیی گل‌محمدی بود ولی این بازیکن به بهانه اینکه فرصت بازی بیشتری داشته باشد ترجیح داد به جای پرسپولیس به گل گهر برود و شاگرد امیر قلعه‌نویی شود. پرسپولیس هم بعد از شکست در جذب خدابنده‌لو سراغ سینا اسدبیگی رفت و او را در پرونده‌ای جنجالی به خدمت گرفت. با این حال گل‌محمدی هنوز بیخیال جذب این بازیکن که ظاهراً علاقه زیادی به جذب وی دارد نشده است و برای همین پیشنهاد چرب و نرمی برای جذب او آماده کرده است تا برای دومین فصل متوالی ستاره نقل و انتقالات پرسپولیس از سیرجان بیاید. خدابنده‌لو هم بعد از جدایی قلعه‌نویی و عدم رضایت از شرایطش در گل‌گهر بی میل به جدایی نیست و به نظر می‌رسد این فصل دیگر یحیی گل‌محمدی به خواسته‌اش برای جذب او برسد.

مذاکرات جدی با پدیده جوان سپاهان

رونمایی از فهرست نقل و انتقالاتی پرسپولیس: از بازیکن ملی‌پوش استقلال تا بازگشت ستاره سابق

یاسین سلمانی هم از جوان‌های آینده دار فوتبال ایران است. او توسط قلعه‌نویی کشف و به تیم بزرگسالان سپاهان برده شد و توسط نویدکیا میدان دید و به تیم های ملی پایه رسید و توسط مورایس نادیده گرفته شد و به نیمکت تبعید شد تا تمایلی به تمدید قرارداد با باشگاه اصفهانی نداشته باشد. او چند پیشنهاد اروپایی قابل توجه دارد که مدیر برنامه‌هایش مشغول بررسی آنهاست ولی اگر این آفرها به نتیجه نرسد سلمانی راهی پرسپولیس خواهد شد. از سویی استقلالی‌ها هم بی میل به جذب او نیستند و باید دید این رقابت بر سر جذب این بازیکن آینده دار به کجا می‌انجامد. هرچه هست سلمانی از بازیکنانی است که گل‌محمدی به جذب او اصرار زیادی دارد.

دو مهاجم به جای پریرا و دیاباته

رونمایی از فهرست نقل و انتقالاتی پرسپولیس: از بازیکن ملی‌پوش استقلال تا بازگشت ستاره سابق

جدایی لوکادیا ضربه سنگینی به خط حمله پرسپولیس زد و یحیی گل‌محمدی به ناچار در میانه فصل سعی داشت جای خالی او را با دو بازیکن پر کند. شیخ دیاباته و پریرا دو بازیکنی بودند که جذب پرسپولیس شدند و عملکر قابل قبولی ارائه ندادند و بعد از پایان فصل در فهرست خروجی قرار گرفتند تا اولین جدا شده های قطعی این تیم باشند. در حال حاضر پرسپولیس عیسی آل کثیر را در اختیار دارد و عمری و عبدی جوان هم در کنارش روی نیمکت هستند ولی گل‌محمدی قصد دارد دو مهاجم دیگر به جای جدا شده ها به خدمت بگیرد که احتمالاً آنها هم نفرات خارجی باشند که یکی از آنها گفته می‌شود رقم 1.5 میلیون یورویی روی دست باشگاه خواهد گذاشت. پرسپولیس البته شرایط جذب مغانلو از سپاهان را هم بررسی می‌کند که بعید است موفقیتی در آن داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha