کد خبر 205946
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

یک شهید، یک درس؛

برادران حافظ خون شهیدان باشید

برادران حافظ خون شهیدان باشید

شهید گودرزی در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «برادران و خواهرانم! با آگاهی کامل بر مسائل اجتماعی اندیشیده و حافظ خون شهیدان باشید.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید «محمود گودرزی» فرزند «مسعود»، 2 تیرماه 1340 در اصفهان دیده به جهان گشود. این شهید والامقام 25 اردیبهشت 1361 در منطقه «دیزجان» به فیض شهادت نائل آمد.

در فرازی از وصیت‌نامه شهید گودرزی آمده است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم      

جهاد و مبارزه جامه تقوی است. علی(ع)

با درود به رهبر کبیر انقلاب امام خمینی.

آری برادران! وجود انسان به عنصر تقوا و ایمان نیازمند است و این عنصر است که این‌چنین رعب و وحشت در دل جهان‌خواران و عمّال داخلی‌اش انداخته، فلذا آنان در صددند تا جامعه ما را خالی از این عنصر ساخته و چپاول‌گری خویش را آغاز کنند.

این جانب که از طرف خدا به پدر و مادرم امانت داده شده‌ام و اکنون به سوی او بازگشت می‌کنم، در نیتم چندین سال خدمت به اسلام و مسلمین را پرورانده‌ام با وجود اینکه اعمالم معصیت بوده و گناه که پرده انسانیت را می‌درد و انسان را به طرف رذالت و پستی می‌کشاند، این مأموریت را فرصتی

تأخیری که از طرف خدا به من داده شده نمی‌دانم و به  عقیده‌ام نعمت بزرگی است که مرا به مرحله تکامل خواهد رساند.

امیدوارم تمام عزیزانم که منظورم برادران ایمانی و همچنین برادران پدرم می‌باشند، خود را در مسیر قرار داده و از خط اصیل اسلام که همان خط امام است پیروی کرده و در این صراط مستقیم به مراحل عالی که برای انسانیت متصور است نائل آیند.

قرآن کریم در آیه (29) سوره بقره آمده است که انسان باید تلاش نموده تا خداگونه و خلیفه‌الله شود، چنان که دین از نظر مفسران یعنی یک نهضت همه جانبه برای اصلاح فکر و عقیده، پرورش اصول عالی اخلاقی و انسانی، حسن روابط افراد اجتماع، حذف هرگونه تبعیض ناروا در پرتو ایمان به خدا و

احساس مسئولیت درونی است و قرآن تنها کتابی است که انسان را به آن مراحل عالی می‌رساند.

برادران و خواهرانم! با آگاهی کامل بر مسائل اجتماعی اندیشیده و حافظ خون شهیدان باشید. از پدر و مادرم و برادرانم خواهشمندم که با صبر و شکیبایی خود روی دشمنان اسلام را سیاه نموده  که این خود بهترین اعمال نزد خداست.

از پدر و مادرم عذر می‌خواهم که فرزند خوبی برای آنان نبودم. امیدوارم مرا ببخشید چون برای من رنج‌ها و بی‌خوابی‌ها کشیده و سختی‌ها چشیدند.

از خداوند متعال می‌خواهم که این گوشت و استخوان ناچیز را به قربانی قبول فرماید و پدر و مادرم را به خاطر تربیت فرزندی که در جامعه اسلامی کمی گام برداشت و در جهت پایداری راه خدا (اسلام) جان به جان آفرین تسلیم نمود، اجر عطا فرماید.

خدایا! آنان را به داشتن صبر و مقاومت و برادرانم را در جهت هم‌گامی با برادران رزمنده‌ام که در جهت سربلندی اسلام گام بر می‌دارند، یاری فرما.

خدایا! تا همه ما را نیامرزیدی از این دنیا مبر. رهبر کبیر انقلاب را طول عمر عنایت فرما و همه مردم را پیرو او گردان.

خدایا! ما بدون تو هیچیم و اگر نظری افکنی مبدل به آنچه خود خواهی می‌شویم.»

خدایا! طرز درست فکر کردن را به روشنفکران و احساس مسئولیت را به مسئولان عطا فرما.

والسلام علیکم و علی عباد الله الصالحین»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha