کد خبر 205929
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

ساخت خانه‌های ویلایی با واگذاری اراضی تسهیل می‌شود

ساخت خانه‌های ویلایی با واگذاری اراضی تسهیل می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت خانه‌های ویلایی و یک طبقه با واگذاری اراضی و متناسب با ظرفیت هر بخش امکان‌پذیر است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «آئینی»، معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: برای تحقق ۴ میلیون واحد مسکونی در دوره ای که بذرپاش وزیر راه و شهرسازی آمده است، ۵ خط تلاش در حال پیگیری هستیم و این اقدام به صورت منسجم متناسب با پیشرفت ها در حال پیگیری است.

به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور، خط اول تامین زمین توسط دولت است که با حضور پیمانکاران در این  اراضی  واحدها ساخته شده  و خط دوم  ساخت مسکن در  شهرهای جدید است که این واحدها متناسب با اراضی ساخته خواهند شد. همچنین خط سوم شهرک سازی و خط بعدی مسکن روستایی و بعدی  نوسازی بافت های فرسوده است.

او می گوید: در حال حاضر متناسب با ظرفیت هر بخش این  امکان وجود دارد و تامین مسکن‌ در قالب واگذاری زمین به صورت انفرادی برای خانه های حیاط دار یک طبقه انجام شود  و  پروژه‌ های به صورت انبوه در روستاها مقاوم سازی می شود که متناسب با شرایط و ظرفیت های هر محدوده تمهیداتی را  اتخاذ کرده ایم.

 او گفت: تاکنون ظرفیت برای ۲۰۰ هزار واحد فراهم شده است و به مرور این ظرفیت ها تامین می شود. هرچه مشارکت بخش خصوصی سازنده ها و مردم بیشتر شود این ظرفیت بیشتر می تواند تامین شود.

 آیینی گفت: تاکنون براساس شناخت از گذشته بیشترین  عملکرد در سال ۸۸ و۸۹ بوده است و  طبق برنامه ریزی ها آنچه در دولت سیزدهم برنامه ریزی کرده ایم، ساخت ۶۰۰ هزار واحد در طول ۴سال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  گفت: مردمی سازی با تدوین بسته های تشویقی موثر و رفع موانع مهم ترین برنامه است به طوریکه  بخش خصوصی را تشویق  کنیم  و با رفع  موانع حقوقی و قانونی این موانع  را برطرف کنیم

او گفت: نوسازی  سالانه ۲۰۰ هزار واحد دور از دسترس نیست. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha