کد خبر 205875
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

جشنواره گلاب‌گیری در آرامگاه چلبی اوغلی سلطانیه برگزار می‌شود

جشنواره گلاب‌گیری در آرامگاه چلبی اوغلی سلطانیه برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه از برگزاری جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری از تاریخ ۲۷ تا ۲۸ خردادماه در آرامگاه چلبی اوغلو خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ پروانه عسگری اظهار کرد: جشنواره گل‌محمدی و گلاب‌گیری از تاریخ ۲۷ تا ۲۸ خردادماه در بنای تاریخی آرامگاه چلبی‌اوغلو برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه اظهار کرد: رویدادهای شهرستان سلطانیه در ابعاد مختلف کشاورزی، گردشگری و نمایشگاهی می‌تواند به عنوان یک منبع درآمدزایی معرفی شود. برگزاری این مراسم بیانگر وحدت و ائتلاف مردم و نشان از استعدادهای حوزه تولید بخش کشاورزی در این منطقه است.

وی گفت: این جشنواره‌ها می‌تواند در سطح ملی و استانی برگزار شود؛ لذا باید زمینه را برای توسعه این رویدادها بیش از پیش مهیا کرد که مستلزم هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و علاقه‌مندان است.

عسگری افزود: در برگزاری چنین جشنواره‌ای باید علاوه بر برنامه اصلی گلاب‌گیری موارد جانبی همچون، صنایع‌دستی، توجه به صنایع پایین‌دستی مانند تولید حلوا و شیرینی‌ها و غذاهای سنتی، ایجاد اقامتگاه و بومگردی برای شب مانی گردشگران و… نیز باید مد نظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha