کد خبر 205839
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

امروز ۲۷ خرداد؛

قیمت جهانی طلا تغییر نداشت

قیمت جهانی طلا تغییر نداشت

قیمت هر اونس طلا امروز بدون تغییر خاصی به ۱۹۵۷ دلار و ۹۹ سنت رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ قیمت طلا در روز جمعه در نوسان بود، چون سرمایه‌گذاران یک سیاست سخت‌گیرانه را از سوی فدرال رزرو آمریکا درمورد نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کنند. این دورنما تأثیر کاهش ارزش دلار در این هفته را خنثی کرده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز بدون تغییر خاصی به ۱۹۵۷ دلار و ۹۹ سنت رسیده است.

مقامات بانک مرکزی آمریکا در اولین اظهارنظرهای خود از زمان دیدارشان در این هفته موضع سخت‌گیرانه‌ای گرفته‌اند. طبق گزارش فدرال رزرو آمریکا، تورم در اصلی‌ترین بخش‌های صنعت خدمات در این کشور همچنان بالاست و هیچ نشانه‌ای از آرام شدن آن دیده نمی‌شود.

تاجران حالا ۷۴ درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه ژوئیه افزایش دهد.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

این اظهارنظرهای سخت‌گیرانه تأثیرات مثبت کاهش ارزش دلار و اطلاعات ضعیف درمورد نرخ اشتغال آمریکا را از بین برده و طلا مدام بین محدوده مثبت و منفی در نوسان است.

شاخص دلار افزایش یافته، اما در آستانه بدترین عملکرد خود طی ۵ ماه گذشته قرار دارد. بدین‌ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌شود.

قیمت نقره امروز با ۰.۷۵ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۱۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۳ درصد کاهش ۹۸۶ دلار و ۸۴ سنت معامله می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha