کد خبر 205707
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

خبر خوش «نوروزی» برای تبدیل وضعیت ایثارگران/ رئیس مجلس با طرح دو فوریتی تبدیل وضعیت ایثارگران 1401 موافقت کرد

خبر خوش «نوروزی» برای تبدیل وضعیت ایثارگران/ رئیس مجلس با طرح دو فوریتی تبدیل وضعیت ایثارگران 1401 موافقت کرد

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی از موافقت قالیباف با طرح دو فوریتی تبدیل وضعیت ایثارگران 1401 خبر داد.

حسن نوروزی رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: با توجه به اینکه قانون تبدیل وضعیت در سال 1402 به دلایل مختلفی متوقف شد اما فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت و فراکسیون شاهد و ایثارگران در تلاشند تا بتوانند با همکاری کمیسیون اجتماعی، ثبات شغلی برای جامعه هدف بنیاد شهید ایجاد نمایند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح دوفوریتی با هدف تبدیل وضعیت ایثارگران سال 1401 تنظیم شد که با ایراداتی از سوی معاونت قوانین روبرو گردید و این موضوع مطرح شد که برای تبدیل وضعیت، دولت با مشکلات مالی روبرو است. در نشستی که با حضور رئیس قوه مقننه و معاونت حقوقی برگزار گردید، به بررسی آن پرداختیم.

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس تصریح کرد: طی بررسی و پیگیری رفع ایرادات طرح دو فوریتی از بهزاد پورسید معاونت حقوقی مجلس و محمد باقر قالیباف رئیس قوه مقننه این سوال مطرح شد که در حال حاضر چند سرباز وظیفه در کشور وجود دارد؟ پاسخ دادند که در شرایط حاضر چندصد هزار سرباز وظیفه در کشور در حال خدمت است. بعد از آن این سوال مطرح گردید که اگر به هر سرباز حدود 5 تا 7 میلیون تومان حقوق پرداخت شود هزینه بیشتری ایجاد می کند یا اینکه 500 الی 1000 نفر فرزند شهید یا جانباز و ایثارگر تبدیل وضعیت شوند؟ 

نوروزی با بیان اینکه هر نیرو در صورت تبدیل وضعیت همچنان حقوق خود را از سازمان متبوع خود دریافت می کند و این موضوع بارمالی برای دولت به همراه ندارد، گفت: نکته مثبت این موضوع ثبات شغلی و ایجاد آرامش خاطر برای ایثارگران و خانواده‌هایشان است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: می‌توانیم این نوید را به ایثارگران بدهیم که محمد باقر قالیباف با این طرح دو فوریتی موافقت کرده و بهزاد پورسید برای بارگزاری این طرح دو فوریتی در سامانه قول مساعد داده‌ است، لذا امیدواریم این طرح با استقبال نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی روبرو شود تا بتوانیم دین خود را نسبت به خانواده شهدا و جامعه ایثارگری ادعا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 24
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایثارگران IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    7 1
    طرح دوفوریتی تبدیل وضعیت ایثارگران کی به مجلس میرود
  • حمید IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 0
    سلام اصل ول کردن دنبال فرع میگردند