کد خبر 205607
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

مدیرکل توسعه پایدار شهرداری تهران: راه حفاظت محیط زیست از مسیر آموزش می‌گذرد

مدیرکل توسعه پایدار شهرداری تهران: راه حفاظت محیط زیست از مسیر آموزش می‌گذرد

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه راه حفاظت محیط زیست از مسیر آموزش گذر می‌کند، گفت: باور دارم محیط زیست امری دستوری نیست بلکه باید بنای فرهنگی محیط زیست از طریق آموزش و آگاهی بخشی ساخته شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حلیا سادات حسینی روز چهارشنبه در آئین افتتاح مدرسه دوستدار محیط زیست در شهرری با اشاره به اینکه امروز موضوع پلاستیک یک دغدغه جهانی است، اظهار داشت: در موضوع مدیریت و کاهش مصرف پلاستیک علاوه بر اتحاد دولتمردان در سیاست گذاری ها نیازمند همراهی شهروندان هستیم.

وی با بیان اینکه اولین میزان تولید پسماند در شهر تهران مربوط به زباله است، افزود: باید در مقیاس محله‌ای در زمینه ایجاد زمینه‌های مشارکت محله محور شهروندان برنامه ریزی کرد که فعالیت خانه های محیط زیست در این زمینه بسیار تاثیر گذار است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) نیز در این آیین با اشاره به افتتاح مدرسه دوستدار محیط زیست با هدف ارتقای آگاهی دانش آموزان گفت: سواد زیست محیطی برای تمام قشرهای مختلف جامعه در سنین مختلف یکی از ابتدایی ترین نیازها است که باید پایه و اساس آن، از مدارس بنیان گذاشته شود و جلب مشارکت دانش آموزان و ارتقای سطح آگاهی آنان در حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی دارد.

سید محمد ناظم رضوی با بیان اینکه فرهنگ سازی در جامعه با توجه به ظرفیت محدود محیط زیست ملی و بین المللی از وظایف معلمان، اساتید دانشگاه، شهرداری ها و فعالان دوستدار محیط زیست است، گفت: حفظ و نگهداری محیط زیست برای تمام افراد جامعه الزامی است و دستگاه‌های فعال، مردم نهاد و مسئولان تعلیم و تربیت می بایست در حفظ محیط زیست پیشگام و مشارکت بیشتری داشته باشند.

افتتاح مدرسه دوستدار محیط زیست در دبستان پسرانه مصطفی میرزایی محله علایین به همت اداره محیط زیست و توسعه پایدار معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۰ تهران (شهرری) با حضور مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شهردار، معاون خدمات شهری و محیط زیست، رئیس اداره محیط زیست و توسعه پایدار، رئیس اداره پسماند، شهردار ناحیه ۶ و تعدادی از مدیران ارشد منطقه ۲۰ برگزار شد.

در این مراسم با هدف تفکیک پسماند و فرهنگ سازی تفکیک پسماند، کلبه بازیافت در این مدرسه مستقر شد و ضمن آموزش تفکیک پسماندهای خشک و تر و توزیع بروشور آموزشی به دانش آموزان، پسماندهای خشک از سوی دانش آموزان به کلبه بازیافت تحویل و جوایزی به آنان اهدا شد.

همچنین با هدف ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و مشارکت شهروندان و ارائه آموزش‌های همگانی، تشکیل تشکل‌های مردم نهاد، توانمندی شهروندان با رویکرد حفظ محیط زیست، بهره‌گیری از حضور داوطلبانه و ابتکارات شهروندان، خانه محیط زیست سرای محله جوانمرد قصاب با حضور شهردار منطقه ۲۰، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران،شهردار ناحیه ۲ و مدیران ارشد این منطقه افتتاح و از محیط بان دوستدار محیط زیست، مدیر و معاون دوستدار محیط زیست و شهروندان محیط زیست تقدیر شد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha