کد خبر 205594
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

نمره منفی بانک‌ها در ارائه تسهیلات/ دولت بودجه لازم را به بانک‌‍ها پرداخت کرده است

نمره منفی بانک‌ها در ارائه تسهیلات/ دولت بودجه لازم را به بانک‌‍ها پرداخت کرده است

«حسینی» گفت: دولت بودجه‌ لازم را برای ارائه تسهیلات شهروندی از جمله تسهیلات ودیعه مسکن، به بانک‌ها اختصاص داده و ابزار لازم برای ارائه تسهیلات در زمینه‌های مختلف به شهروندان وجود دارد. عملی شدن این مهم؛ همکاری بیشتر بانک‌ها را می‌طلبد.

«سیدکریم حسینی»، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات؛ گفت: براساس آخرین اخبار و طبق دستور رئیس‌جمهور کشورمان، بانک‌ها موظف به تمدید و پرداخت تسهیلات مسکن به مستاجران هستند، اما با وجود دستور مستقیم «رئیسی»، از ارائه تسهیلات به مستاجران خودداری می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه بانک‌ها در زمینه‌های مختلف، از جمله پرداخت وام اشتغال‌زایی، ازدواج و... که رقم و عدد بالایی هم نیست، نمره خوبی نمی‌گیرند.

به گفته وی قطعا دولت بر اساس بودجه سنواتی مصوب شده، بودجه‌ای را برای ارائه تسهیلات شهروندی که هر ساله هم به رقم آن افزوده می‌شود، به بانک‌ها اختصاص داده است، بنابراین ابزار و زمینه مالی لازم برای ارائه تسهیلات در زمینه‌های مختلف به شهروندان وجود دارد و عملی شدن این مهم؛ همکاری بیشتر بانک‌ها را می‌طلبد.

در پایان، به گفته حسینی منابع مالی در نظر گرفته شده برای تسهیلات بانکی، فقط مختص بودجه پرداخت شده از سوی دولت نبوده و شامل منابع درآمدی خود بانک‌ها نیز می‌شود که برای ارائه تسهیلات ودیعه مسکن و... با این ارقام ناچیز و حتی سود حداقلی کفایت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha