کد خبر 205502
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰

تسلا سلول باتری های قدرتمند ۴۶۸۰ را می سازد

تسلا سلول باتری های قدرتمند ۴۶۸۰ را می سازد

تسلا در حال آماده شدن برای از سر گیری و افزایش تولید باتری داخلی خود موسوم به سلول های اختصاصی 4680 در کارخانه EV خود واقع شده در نزدیکی فرمونت کالیفرنیا است. چندی پیش این خودروساز قرارداد اجاره ای را برای یک مرکز تولیدی امضا کرد که قرار بود برای فناوری و ساخت نوعی باتری استفاده شود، که به احتمال زیاد برای سلول های باتری بسیار مورد نیاز 4680 بوده است.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ اطلاعات مربوط به اجاره نامه از منابعی آشنا به این موضوع -که نخواسته اند نامشان فاش شود، گرفته شده است که این اطلاعات را به خبرگزاری ها افشا کرده اند. این خبرگزاری ها اعلام کردند: تسلا 210000 فوت مربع فضای تولیدی را از Prologis اجاره کرده است و از آن برای سلول باتری 4680 استفاده خواهد شد.

تسلا مدتی است که تولید سلول باتری 4680 خود را عمدتاً در یک کارخانه آزمایشی در جاده Kato، نزدیک کارخانه فرمونت افزایش داده است. تا سه ماهه سوم سال 2022، تسلا خروجی داخلی سلول 4680 خود را سه برابر کرده است و هیئت مدیره شرکت موافقت خود را برای افزایش آن صادر کرده است. به گفته یکی از منابع خبری مطلع از تسلا: همانطور که ایلان ماسک گفت: بله، تولید سلول های ۴۶۸۰ به خوبی پیش می رود. مجموع تولید ۳ برابر نسبت به سه ماهه آخر سال قبل افزایش یافته است و همانطور که در سه ماهه گذشته گفتیم تولید در این سه ماهه از ۱۰۰۰ سلول خودرو در هفته فراتر خواهد رفت. همانطور که آقای ماسک نیز اشاره کرد، اکنون تمرکز ما از ۱۰۰ درصد تصاعدی به هزینه و افزایش ظرفیت تولید در آمریکای شمالی تغییر کرده است.

تسلا گفت: در پایان سال گذشته به ظرفیت تولید حدود هزار عدد سلول باتری 4680 در هفته رسیده است. هدف بلند مدت این سازنده خودروهای برقی رسیدن به 100 گیگاوات ساعت (GWh) ظرفیت ذخیره برق در باتری به صورت سالانه پس از اجرای برنامه های جدید خود در کارخانه عظیم نوادا است. هدف بلند مدت اما رسیدن به 1000 گیگاوات ساعت ظرفیت ذخیره سازی است.

این شرکت همچنین اطمینان داد که پیگیری‌های تولید سلول ۴۶۸۰ نباید برای تولید سلول ‌های قبلی ۲۱۷۰ آن نگرانی ایجاد کند. تسلا قصد دارد به بررسی اشکال، اندازه‌ها و ترکیبات مختلف سلول‌های باتری ادامه دهد و با تکیه بر شرکای دیگر، علاوه بر باتری‌هایی که در داخل تولید می‌کند، به تامین باتری‌های مورد نیازش از خارج از مرزها کمک کند.
تسلا همچنان به بسیاری از شرکای باتری از جمله شرکت معروف چینی CATL، LG Energy Solutions و البته پاناسونیک متکی است. همچنین گزارش شده است که تسلا به تازگی شروع به خرید سلول های باتری خودرو های برقی از شرکت خودروسازی BYD چین کرده است، که این موضوع نشان دهنده ی افزایش چشم گیر تقاضا در بازار های بین المللی برای خودرو های برقی تسلا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha