کد خبر 205401
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

برگزاری مانور نقطه‌ای صفر امداد و نجات جاده‌ای در گناوه

برگزاری مانور نقطه‌ای صفر امداد و نجات جاده‌ای در گناوه

مانور نقطه‌ای صفر امداد و نجات جاده‌ای در محدوده روستای قلعه‌حیدر شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گناوه روز سه‌شنبه در جمع شرکت‌کنندگان این مانور اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و مانورها نقش بسیار مهم در هماهنگی بین دستگاهی جهت آمادگی در برابر بحران و حوادث دارد.

مسلم سلیمانی افزود: جهت آمادگی هر چه بیشتر در زمان بحران و حوادث‌های احتمالی باید در فراهم کردن بستر و زمینه‌های لازم از جمله آموزش، تجهیزات و نیروهای امدادی، یک برنامه مدون و مناسب وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری مانور نقطه صفر یکی از موضوعات و روش‌های اثرگذار در سنجش توانمندی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در زمان حوادث است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گناوه بیان کرد: رسیدن در زمان مناسب و آمادگی در اجرای عملیات امدادرسانی بسیار مهم است که در مانور نقطه‌ای صفر این شهرستان رضایت بخش بود.

وی افزود: با توجه به اینکه جلسات مدیریت بحران در این شهرستان به طور مستمر برگزار می‌شود، از اعضا تقاضا شده که نقاط ضعف و کاستی‌ها در حوزه کاری خود را شناسایی و اعلام کنند تا در رفع آنها پیگیری شود.

مسئول آموزش ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر اظهار کرد: مانورهای نقطه صفر با هدف ارزیابی میزان آمادگی و هماهنگی یگان‌های امدادی و دستگاه‌های عملیاتی در شهرستان‌های استان و همچنین توسط دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

بهروز ابوالفتحی گفت: شرح وظایف نیروهای امدادی در زمان حوادث بر اساس نوع عملیات مشخص است که باید به موقع حضور و وجدان کاری را سرلوحه قرار داد.

وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی انجام گرفته زمان حضور نیروهای امدادی عضو مدیریت بحران شهرستان گناوه در این مانور مناسب و رضایت بخش بوده اما باید نقاط ضعفی اگر وجود دارد، برطرف شود.

مسئول آموزش ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: یکی از معیار و ملاک مهم در زمان حضور تیم‌های عملیاتی، توجه به حفظ ایمنی خود نیروها است که باید به آن اهتمام جدی شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha