کد خبر 205392
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

خانواده شهدای محیط‌بان همدان تجلیل شدند

خانواده شهدای محیط‌بان همدان تجلیل شدند

خانواده های شهدای محیط بان عبدالله یاری، حشمت الله ملکی و یاسین یاری همزمان با هفته محیط زیست در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر همدان تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان روز سه شنبه در این آئین گفت: سازمان محیط زیست تاکنون ۱۴۶ شهید برای حراست از زیست بوم کشور تقدیم کرده است و سهم همدان یک شهید به نام عبدالله یاری است همچنین پرونده شهید خدمت حشمتی و یاسین یاری همچنان در دست بررسی است.

سیده مریم محمدی بیان کرد: کارکنان حفاظت محیط زیست استان همدان با حضور در محضر امام جمعه میثاق می‌بندند در راستای تحقق اهداف عالی نظام و سازمان حفاظت محیط زیست از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند.

وی اضافه کرد: این مجموعه در طی سال‌های گذشته تمام همت خود را بر جلوگیری از تخریب، تصرف و پیشگیری از آلایندگی معطوف کرده امسال نیز با حمایت و پشتیبانی مسئولان استان و امام جمعه اجازه تخریب محیط زیست و زیستگاه حیات وحش در همدان را نمی‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: با وجود قوانین زیست محیطی و اصل ۵۰ قانون اساسی اما طبق موازین شرعی و اسلامی مکلف به رعایت حقوق حیوانات، گیاهان خاک، آب و محیط زیست و تلاش برای حفظ، حراست و صیانت از این نعمت خدادادی هستیم.

محمدی تاکید کرد: سیاست و جهت گیری سازمان حفظ محیط زیست است تلاش برای حفظ محیط زیست برای آیندگان و نسل‌های بعدی است و دیگر مسئولان هم با دیدن تلاش این مجموعه همگام با محیط زیست برای نیل به هدف ترسیم شده تلاش کردند.

وی گفت: سیاست‌های ابلاغی رهبری فرزانه انقلاب در زمینه محیط زیست دایره المعارف برای همه ارگان‌ها است و باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

شهید عبدالله یاری مسئول محیط بانی منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر مرداد ماه سال ۱۳۹۱ در تعقیب و گریز با متجاوزان عرصه‌های طبیعی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

اوایل شهریور سال ۱۴۰۱ به علت انفجار کپسول گاز در اتاقک محیط بانی منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان و بروز آتش در اتاقک محیط بانی حشمت الله ملکی جان باخت و همکارش مصدوم شد.

همچنین کمتر از سه ماه از گذشت این واقعه، خبر ناگوار دیگری در اواخر آبان سال ۱۴۰۱ بار دیگر محیط زیست همدان را سوگوار کرد و یاسین یاری محیط بان فعال در پاسگاه شهید یاری لشگردر ملایر حین مأموریت و عبور از مسیر صخره‌ای کوه سرده ملایر بر اثر سقوط از ارتفاع و در پی آسیب به سر جان باخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha