کد خبر 205386
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

استاندار خراسان جنوبی:

طرح ریلی خراسان جنوبی در قطعات مختلف به پیمانکاران واگذار شد

طرح ریلی خراسان جنوبی در قطعات مختلف به پیمانکاران واگذار شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح احداث راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی در قالب قطعات مختلف به پیمانکاران واگذار شده و راه‌آهن استان از ظرفیت‌های ریلی مهم کشور است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ جواد قناعت در اولین جلسه کاری بعد از واگذاری تمامی قطعات ریلی استان که با حضور مجری طرح راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی همراه بود افزود: راه‌آهن استان که بخشی از خط ریلی جنوب - شمال کشور است و چابهار را به سرخس وصل می‌کند، نقش بسزایی در توسعه منطقه دارد.

وی گفت: اینکه مقام معظم رهبری درخصوص تأمین مالی طرح مجوز صادر و رئیس جمهور هم دستورات لازم را ارائه کرده اند، نشان دهنده اهمیت اجرای این طرح ریلی در شرق کشور است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این طرح با پیگیری‌های انجام شده و با دستور رئیس جمهور در ۲ سفر به خراسان جنوبی از محل تهاتر نفت تأمین اعتبار شده است.

وی با تاکید بر اهمیت طرح ریلی خراسان جنوبی به عنوان تکمیل کننده شبکه ریلی کشور، از آمادگی همه دستگاه‌ها مبنی بر تسهیل شرایط کاری پیمانکاران گفت و دستور برگزاری جلسات هماهنگی دستگاه‌های متولی از جمله برق، آب، منابع طبیعی و سوخت را در سریع‌ترین زمان ممکن صادر کرد.

بنا به این گزارش طرح احداث راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی به طول ۲۸۱ کیلومتر در قالب هشت قطعه به پیمانکاران واگذار شده است.

پیمانکاران نیز در این جلسه درخواست‌هایی را برای تسریع در روند عملیات اجرایی طرح مطرح کردند.

بررسی چگونگی تهاتر و تأمین مالی طرح ریلی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که در تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha