کد خبر 205236
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

بازگشت آرامش به بازار بلیت هواپیما با تشدید نظارت‌ها

بازگشت آرامش به بازار بلیت هواپیما با تشدید نظارت‌ها

هفته گذشته مجوز پرواز شرکت های هواپیمایی گران‌فروش لغو شد که به گفته مسئولان حوزه هوایی با این اقدام و تشدید نظارت ها آرامش به بازار بلیت هواپیما باز می‌گردد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ کمتر از یک ماه است که قیمت بلیت هواپیما با موافقت ستاد تنظیم بازار ۲۹ درصد افزایش یافته است اما گزارش ها و بررسی های میدانی حاکی از آن است که برخی از ایرلاین ها به این افزایش قیمت رضایت نداده و قیمت ها را در برخی از مسیرها بیش از نرخ نامه تعیین شده تغییر داده اند که این امر ورود سازمان هواپیمایی را به همراه داشته ومجوز پرواز بیش از ۱۰ ایرلاین در برخی مسیرها لغو شده است. 

در تعطیلات اخیر خردادماه به گفته تعدادی از مسافران در بخش هوایی، بلیت ها در بسیاری از مسیرهای پر تردد با قیمت های خارج از نرخ‌نامه به مسافران فروخته می‌شد.

در همین رابطه یونسی یکی از مسافران در مسیر تبریز به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای برگشت از مسیر تبریز به تهران در ۱۲ خرداد با مشکل مواجه شدم و بعد از چندین ساعت پیگیری در نهایت بلیتی از یک دلال در آژانس مسافرتی با نرخی بالاتر از نرخ‌نامه خریداری کردم.

در این خصوص جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: میزان تقاضا در بخش هوایی با افزایش روبرو شده است و همین امر باعث شده که برخی از مسافران تصور کنند کاهش پرواز داریم اما طبق آمارها میزان پروازها در مقایسه با سال گذشته با رشد زیادی روبرو شده است. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: نظارت ها در بخش هوایی زیاد شده است و در صورتی که سازمان هواپیمایی متوجه افزایش قیمتی در پروازهای ایرلاین ها شود با آنها برخورد خواهد کرد. در حال حاضر با توجه به تخلف گران فروشی برخی از ایرلاین ها طبق دستور سازمان تعزیرات مجوز پروازهای آنها را لغو کرده ایم.

او افزود: مسافران حتما در صورت مشاهده افزایش قیمت خارج از نرخ‌نامه آن را به سازمان هواپیمایی کشور گزارش کنند چراکه در حال حاضر سازمان هواپیمایی کشوری با گزارشات مردمی و همچنین بازرسی های میدانی که انجام می دهد با افزایش قیمت ها در برخی از مسیرها برخورد می کند.

با توجه به لغو مجوز پرواز در برخی از مسیرها، تعدادی از مسافران با مشکل مواجه شده اند که در همین رابطه حسن خوشخو معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در برنامه تلویزیونی اعلام کرد: ما شاهد افسارگسیختگی در حوزه بلیت هواپیما بودیم. ناگزیر بودیم سیاستی اعمال کنیم تا تنظیم گری در زمینه هوایی داشته باشیم. راهکار ما در برخورد با شرکت های هواپیمایی متخلف موثر بوده و محدودیت های پروازی براساس کار کارشناسی اعمال شده است.

خوشخو گفت: از شرکت های هواپیمایی می خواهیم نرخ های مصوب را رعایت کنند. به شرکت های متخلف که مجوز آنها ابطال شده تا اطلاع ثانوی مجوز جدیدی  نمی دهیم و این را دنبال می کنیم تا قیمت های مصوب رعایت شود.

او گفت: ممکن است محدودیت هایی در برخی مسیرهای پروازی ایجاد شود اما طبق قانون باید تمامی ایرلاین ها براساس نرخ‌نامه بلیت های خود را به مسافران عرضه کنند.

در همین رابطه مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر بسیاری از ایرلاین ها براساس نرخ‌نامه، بلیت هواپیما را به مسافران عرضه می کنند اما برخی از ایرلاین ها ممکن است زیان‌ده باشند که همواره از دولت درخواست کرده ایم که از بخش خصوصی و شرکت های هواپیمایی مانند گذشته حمایت کرده تا از این طریق شاهد افزایش کیفیت بیشتر خدمات در این بخش باشیم.

او اظهار کرد: لغو مجوز پرواز شرکت های متخلف ممکن است در بسیاری از بخش ها تاثیر گذار باشد اما در شرایط کنونی با توجه به افزایش تقاضا باید تدابیر لازم برای پاسخگویی به متقاضیان هم در نظر گرفته شود.

براساس این گزارش با توجه به افزایش چشم گیر تقاضا در بخش حمل و نقل هوایی و با توجه به صحبت های وزیر راه وشهرسازی مبنی بر ورود تعداد زیادی هواپیما به این بخش امیدوار هستیم در این حوزه شاهد ایجاد تعادل بیشتر قیمت ها و تسهیل در عرضه بلیت هواپیما به مسافران باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha