کد خبر 205160
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

«حیات» بررسی کرد؛

وزیر پیشنهادی «صمت» کیست؟

وزیر پیشنهادی «صمت» کیست؟

«عباس علی آبادی اراکی»، وزیر پیشنهادی صمت،  در سال ۱۳۴۰ در اراک به دنیا آمده و از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی فارغ التحصیل شده است. وی در تاریخ ۲۸ مرداد سال ۹۸ به عنوان مدیرعامل ایران خودرو منصوب شد و در حال حاضر نیز مدیرعامل شرکت مپنا است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ «عباس علی آبادی اراکی»، وزیر پیشنهادی صمت،  در سال ۱۳۴۰ در اراک به دنیا آمده و از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی فارغ التحصیل شده است.

وی همچنین از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل درجه دکترای مهندسی مکانیک را دریافت کرده و در دروس مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور مدرس بوده است.

براساس این گزارش، واقعی کردن قیمت برق و استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، تکمیل نیروگاه‌های نیمه تمام و داشتن معاونت امور برق وزارت نیرو، از جمله برنامه‌های «عباس علی آبادی اراکی»، وزیر پیشنهادی صمت در سالهای گذشته به شمار می‌رود.

گفتنی است که وی در تاریخ ۲۸ مرداد سال ۹۸ به عنوان مدیرعامل ایران خودرو منصوب شد و در حال حاضر نیز مدیرعامل شرکت مپنا است.

 در مجموع سوابق کاری و مدیریتی «عباس علی‌آبادی » عبارتند از:

● فعالیت در جهاد سازندگی

● مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳

● مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی

● ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر

● استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی

● مدیرعامل گروه مپنا

● مدیر عامل ایران خودرو

وزیر پیشنهادی «صمت» کیست؟

«الهویردی دهقانی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با تایید خبر تقدیم نامه اعلام وصول «عباس علی آبادی اراکی»، به عنوان وزیر پیشنهادی صمت از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، گفت: این نامه باید در صحن علنی اعلام وصول شود.

به گفته دهقانی، وزیر پیشنهادی وزارت صمت بعد از اعلام وصول، تا ده روز فرصت دارند که برنامه های خود را در کمیسیون‌ها به نمایندگان مجلس ارائه دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: به احتمال زیاد نمایندگان مجلس پس از ارائه برنامه‌های وزیر پیشنهادی، در هفته پیش‌رو جلسه رای اعتماد به «علی آبادی» را برگزار خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا «علی آبادی»، گزینه مناسبی برای جایگزینی وزیر سابق صمت هست یا خیر؟ گفت: ابتدا باید منتظر ارائه توضیحات وی در مجلس باشیم و پس از ارزیابی توانمندی‌های او، اقدام به اعلام نظر مثبت یا منفی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha