کد خبر 205121
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

علیرضا بیگی: چون افشاگری کردم، از حقوق نمایندگی محروم شدم /هیئت رئیسه میتوانست از من حمایت کند ولی نکرد

علیرضا بیگی: چون افشاگری کردم، از حقوق نمایندگی محروم شدم /هیئت رئیسه میتوانست از من حمایت کند ولی نکرد

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: هیات رئیسه مجلس میتوانست با رد مصوبه هیات نظارت، از نماینده مجلس حمایت کند در حالیکه با قبول کردن این مصوبه، به فرافکنی ها دامن زدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه 21 خرداد ماه اعلام کرد که با تصمیم شورای نظارت بر رفتار نمایندگان علیرضا بیگی نماینده تبریز اجازه نطق ندارند. وی اعلام کرد که این تصمیم در هیات رئیسه گرفته نشده بلکه تصمیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است.

در همین خصوص علیرضا بیگی نماینده تبریز و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با حیات در رابطه با محرومیت از نطق در صحن علنی مجلس گفت: بله این موضوع صحت دارد، به واسطه افشاگری بنده در خصوص واگذاری غیرقانونی خودروهای شاسی بلند به نمایندگان مجلس با یک سری محدودیت ها مواجه شدم و با تشکیل پرونده در نزد مقامات قضایی، بنده را به دادگاه فرستادند.

وی ادامه داد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز افشاگری بنده را در چارچوب رفتار نمایندگان تشخیص نداد درحالیکه سوال اینجاست مگر من به دنبال اهداف شخصی بودم که چنین برخوردی با من شد؟ کمترین کاری که یک نماینده می تواند انجام دهد ممانعت از فساد و افشای آن است.

تاریخ قضاوت خواهد کرد

علیرضا بیگی تاکید کرد: تاریخ قضاوت خواهد کرد با نماینده ای که از یک فساد پرده برداری کرد چه نوع برخورد و رفتاری داشتند که علاوه بر دادگاه و محکمه از حقوق نمایندگی اش در صحن مجلس نیز محرومش کردند.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید نماینده مردم را از حرف زدن محروم کنند؟ در حالیکه این کارشان غیرقانونی است و هیات رئیسه مجلس نیز در این قضیه مقصر است زیرا میتوانستند با رد تصمیم و مصوبه هیات نظارت و قبول نکردن آن، از نماینده حمایت کنند درحالیکه هیات رئیسه مجلس با قبول کردن این مصوبه به فرافکنی ها دامن زدند.

هیئت رئیسه مجلس میتوانست از من حمایت کند ولی نکرد

وی اظهار کرد: هیات رئیسه مجلس سوگند یاد کردند که حافظ شأن نمایندگان باشند درحالیکه رفتار امروزشان در صحن علنی مجلس با سوگندی که یاد کردند مغایرت داشت.

بیگی در پایان گفت: در دادگاه نیز محکوم نشدم و این مرجع قضایی با اعلام اینکه شکایتی در پرونده مطرح نیست پرونده را به بازپرسی ارجاع داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha